חסר רכיב

סדרי משנה ומזכ"ל | קרני עם-עד

16/03/2023

תפקיד המשנה למזכ"ל התנועה, שעד לא מזמן נאמר כי אי אפשר בלעדיו, לא מאויש מזה ארבעה חודשים וגם לא יאויש עד לחילופי המזכ"לים בעוד כשנה. ניסיון למצוא היגיון בשיגעון הקשור לבחירת המזכ"ל הבא/ה, העלה חרס. בינתיים.

 

בחודש אוגוסט 2022 הודיעה הדס ילין דניאלי (יגור) המשנה למזכ"ל התנועה ניר מאיר, כי היא מסיימת את התפקיד אותו החלה למלא בחודש מאי 2021. קודם לכן כיהנה כמנכ"לית התנועה במשך ארבע שנים. בתוך כך בישרה דניאלי ילין שהיא שוקלת להתמודד על ראשות התנועה בבחירות פברואר 2024. נטע קדם שוורץ (עברון) נבחרה לשמש כמנכ"לית במקומה - תפקיד אותו היא ממשיכה למלא גם היום, אבל מחליפ/ה למשנה עדיין אין.

 

 באם התפקיד שהומצא על ידי ניר מאיר בכדי לחלק את סמכויות המזכ"ל עם משנה לצד המזכ"לית היה אכן חיוני, מדוע לא פורסם מכרז אחר עזיבתה של הדס? האם נועד התפקיד לשמש מקפצה נוחה יותר עבור המשנה לתפקיד מזכיר התנועה?

 

דובר התנועה אביב לשם העביר לאתר "בין חברים" את התגובה הבאה על השאלה מדוע לא היה מכרז לתפקיד והאם אין כוונה למלא את המשרה שהתפנתה. "בהתאם לנוסח החוברת הכחולה כפי שאושרה במועצת התנועה, תהליך איתור ואיוש תפקיד משנה למזכ"ל מתחיל לבקשת מזכ"ל התנועה ככתוב 'על פי בקשת מזכ"ל התנועה תמנה התנועה משנה למזכ"ל..'" ציין לשם והוסיף כי "עם סיום תפקידה של הדס דניאלי ילין הודיע ניר מאיר למזכירות התנועה שבשלב זה במיוחד בשל הקרבה לתחילת תקופת הבחירות למזכ"ל החדש, ומתוך הבנה של תפקיד המשנה למזכ"ל (כנראה הכוונה למשרת אמון- ק.ע.), הוא בוחר שלא לבקש את איוש התפקיד. רק לאחר שיתמנה או תתמנה מזכ"ל או מזכ"לית בחודש פברואר 2024, הנבחר/ת לתפקיד יבקש או תבקש את תחילת הגיוס בהתאם לחוברת הכחולה ובכלל זה פרסום קול קורא, תהליך בחינה והמלצה של ועדת גיוס רחבה, ולבסוף החלטת מועצת התנועה" סוף ציטוט. ובכל זאת שאלה: אם תפקיד כה מרכזי לכאורה, לא מאויש במשך שנה שלמה – לא חודש חודשיים - והעולם ממשיך לעמוד על תילו, הייתכן שלא היה בו צורך כלל.

 

בשלב זה, פחות משנה למועד הבחירות, הודיע רק ליאור שמחה (נצר סרני) על כוונתו להתמודד על ראשות התנועה. שמחה, המשמש כמנכ"ל  התאחדות יצרני החלב בישראל, מתכנן לשנות, באם ייבחר, את המבנה הארגוני של מטה התנועה ולמנות לצד מזכיר חוץ מזכירת פנים כשהשאלה באם יכהן לצידם מנכ"ל תנועה נשארת פתוחה. "אינני אוהב את התואר 'משנה למזכ"ל' שמייצג היררכיה מיותרת. באם אכן אבחר לתפקיד לא ארצה להפטר מבעלי תפקידים מכהנים, לרבות המנכ"לית, ולכן אצטרך לקבל החלטה לגבי הגדרת תפקיד וסמכות. רעיה בן אברהם (נען) נענתה לפנייתי לשמש כמזכירת פנים במידה ואבחר ואני מאוד שמח על כך". והדס דניאלי ילין? לדבריה, "אני כולי בתוך המאבק על אופי המדינה, כך שטרם קיבלתי החלטות". כלומר, אפשר שתקבל.  

   

ומעניין לעניין באותו עניין: כאמור בעוד פחות משנה אמורות להתקיים בחירות לראשות התנועה ועד עתה, למרות שכבר לפני חודשיים מונתה ועדת בחירות, לא פורסמו כללים הנוגעים לגיוס כספים, קמפיינים, החתמות של 1000 תומכים למועמד/ת וכיו"ב. ליאור שמחה טוען שבבחירות הקודמות היו כבר קמפיינים באוויר כעשרה חדשים טרם יום הבוחר, ראיונות ראשונים עם המתמודדים, כללי התנהלות . "יש לי תחושה שמישהו מנסה להרדים את המערכת ולדחות את הפרסום הנדרש לצרכי התגייסות ומימון הקמפיין. אני חש מאוד מתוסכל מכך שאני מגשש באפלה והשטח לא ממש מתעורר לקראת הבחירות".

פניתי בבקשת תגובה ליעקב דרומי, יו"ר ועדת הבחירות, אך זו לא הגיעה.

 

 

ליאור שמחה. המערכת מורדמת (המקור: אתר זוקף כפופים)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

מועמדות ליאור שמחה לראשות התנועה

אבנר (קיפי) כרמל | 20/3/2023

ליאור שמחה ומגדלוריות הקיבוץ (תגובה לרשימתו של קרני עם עד)

 

ברשימתו בבטאון זה שלנו 'בין חברים' מיום 17.3.23 התייחס קרני למועמדותו (הבלעדית לעת עתה) של ליאור שמחה מנצר-סירני לתפקיד מזכיר התנועה , ובתוך כך גם לעובדה שהוא ,ליאור,כבר בחר ברעיה בן-אברהם מנען לתפקיד מזכירת-פנים לצידו.

(הבחירות אמורות להתקיים בפברואר 2024) .

היות ובעיתון 'הארץ'   מיום 7.1.23  חזר ליאור על קריאתו משנת 2019 בענין הצורך לחדש את מגדלוריות הקיבוץ : '----דווקא עכשיו, כשהים סוער ומלא מערבולות, התנועה הקיבוצית חייבת לחזור להיות מגדלור ערכי, ולא להיסחף עם הזרם. עליה לחזור ולקבל אחריות לאומית על מרחב המחיה שסביבנו-----' (ליאור שמחה ב'הארץ' , 7.1.23) ,

מן הראוי , לדעתי , שמערכת 'בין חברים' תלבן ליבון רחב ויסודי עם ליאור מהי בעיניו

שלו 'מגדלוריות של התנועה הקיבוצית' בהווה ולעתיד, והאם נחוצה לה בכלל 'מגדלוריות' שכזו? האם יכולה התנ' הקיבוצית שלנו להמשיך ולהתקיים ללא  ייחוד 'מגדלורי' אשר שונה במסריו  החברתיים מצורות חיים אחרות כמו המושב והישוב-הקהילתי? הקיים שוני

מהותי בין הקיבוצים הפעריים (דיפרנציאליים) יפעת ,גבת, רמת-דוד ושריד לשכניו נהלל(מושב) ותמרת (ישוב-קהילתי) ? ואם קיים כן שוני רלוונטי (למגדלוריות) בין קיבוצים שעודם שיוויוניים לבין כאלה שהפכו לקיבוצים פעריים, איך זה מתיישב עם העובדה שכ-88% מקיבוצי התנועה כבר עברו להתנהלות פערית, כולל קיבוצו של ליאור עצמו? לאיזה 'ערכים מגדלוריים'  מתכוון ליאור באומרו ל'הארץ' ,כנ"ל : '---התנועה הקיבוצית חייבת לחזור ולהיות מגדלור ערכי----' ?

אבנר (קיפי) כרמל / מעגן-מיכאל

 

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב