הזרה (מדרש תמונה) | דודו פלמה
קפקא שב ואומר, שזה לא שאין "משמעות" בחייו של האדם, אדרבא היא ישנה. אבל הוא נידון לרדוף אחריה ולהחמיצה עוד ועוד
1. פרנץ
קפקא לימד אותנו שלמצבים של הזרה יש הרבה כוח. כלומר משהו מאוד
צפוי/רגיל/ידוע/שגרתי שאתה לוכד אותו ומניח אותו לפני הקורא כמשהו שמוטח בפניו
בעוצמה רבה, כמשהו שמעולם לא קרה לו לפני כן. כמו למשל בסיפור 'הגלגול' שבו
"בוקר אחד, כשהקיץ סמסא מתוך חלומות טרופים, ראה את עצמו והנה נהפך במיטתו
לשרץ ענקי".
2. קפקא
אומר לנו שוב ושוב, כמעט בכל מה שכתב, שזה לא שאין "משמעות" בחייו של
האדם, אדרבא היא ישנה. אבל הוא נידון לרדוף אחריה ולהחמיץ אותה עוד ועוד, עד הרגע
שבו שומר הסף הפרטי שלו ינעל בפניו את השער המיוחד רק לו. (ב'לפני החוק', או
'לפני שער החוק')
3. 'נערה
עם עגיל פנינה' הוא ציור שמן ידוע מאוד מאת הצייר ההולנדי יאן ורמיר. הציור, שהוא אחת
מיצירותיו הבולטות של האמן, מוצג כיום בגלריה המלכותית מאוריציוס, לא הרחק מבית
הדין הבינלאומי לצדק בעיר האג שבהולנד.
4. הציור
נחשב גם לאחת מיצירות המופת החשובות של ורמיר בפרט ושל אמנות הבארוק ההולנדי בכלל.
הציור זכה מספר פעמים לכינוי ה"מונה ליזה ההולנדית" או ה"מונה ליזה
של הצפון".
5. נערה
עם עגיל פנינה
הִיא הָיְתָה נַעֲרָה,
שְׂעָרָהּ הָיָה אָסוּף בְּמִטְפַּחַת.
לְבוּשָׁה הָיְתָה בְּפַשְׁטוּת דַּלָּה
הָיָה לָהּ עֲגִיל פְּנִינָה -
הִיא הָיְתָה שְׁחֹרָה.
עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!