חסר רכיב

הדס וליאור, שלב השאלה הזהה | יניב גולן

24/01/2024

 

אני רוצה לשמוע מה דעתכם, הדס וליאור: האם התנועה הקיבוצית אכן צריכה להיות חלק מ"הקריאה הציונית להציל את הגליל", או לא?

 

שלום להדס דניאלי-ילין ולליאור שמחה,

 

יש לברך אתכם על הנכונות להנהיג את התנועה הקיבוצית, ובמיוחד בעת קשה כזו. על אף שמדובר במשימה רחבה, ברצוני להעלות כאן עניין ממוקד ולבקש מכם תשובה פומבית ברורה. והשאלה שלי אליכם, ליאור והדס, היא פשוטה: האם תשתף/י פעולה עם המתנחלים בקידום יוזמות שפוגעות במרקם היחסים העדין בין יהודים לערבים, בגליל בפרט וישראל בכלל?

 

הנה ההקשר לשאלה: לפני כשנה, חָבַר המזכ"ל היוצא שלנו, ניר מאיר, לעמותת המתנחלים "שילה" ולגופי התיישבות יהודיים כדי "להציל את הגליל". לא פחות. כעת יש אמנם חבל ארץ אחר שצריך להקים מעפר, והפעם בלי מרכאות; אבל אז היתה התנועה הקיבוצית חלק ממהלך גזעני (בעיניי) שנועד לזרוע תבהלה ולסכסך בין התושבים במרחב שבו חיים בשלום יהודים וערבים.

 

בסרטון בן 29 שניות, שעדיין זמין ביוטיוב (ראו סרטון), נראה המזכ"ל יוצא מכליו מרוב כעס: "מדינת ישראל שכחה למען מה היא קמה והפקירה כאן חבל ארץ שלם". באתר התנועה הוא מצוטט כך: "המציאות בלב הגליל צורחת את הצורך בשינוי. המצב הדמוגרפי החמור משפיע על הביטחון ביישובים ותחושת הביטחון של התושבים בדרכים ובצירים, וזה עלול להתפרץ חלילה בעת משבר ביטחוני. הקריאה שלנו לעוד מיליון יהודים לגליל היא קריאה ציונית להצלת הגליל".


***

אז אני רוצה לשמוע מה דעתכם, הדס וליאור: האם התנועה הקיבוצית אכן צריכה להיות חלק מ"הקריאה הציונית להציל את הגליל", או לא? האם תורו למערך הדוברות להסיר מאתר האינטרנט של התנועה את הידיעה הזו, שבאצטלה של "התיישבות" ו"ציונות" מקדמת אפליה ופחד בתוך גבולות המדינה?

 

התשובה שלכם, ליאור/הדס, תסייע לי להחליט עבור מי להצביע ב-13 בפברואר. מנהיגות אמיתית אמיצה אינה חוששת לומר דברים ברורים, ואף רואה בכך את חובתה. הלוואי שהתנועה הקיבוצית היתה מסוגלת להציג פתרון משלה לתיקון היחסים בין פלסטינים ליהודים. כלום יש משימה חשובה מזו? אבל גם אם לא נחזור להוביל, בוודאי שאסור לנו לחבור אל מי שמבקשים לזרוע פאניקה ולהפריד בינינו לבין אחינו הערבים. הפלסטינים אזרחי מדינת ישראל הם שותפים נאמנים לבניינה של המדינה, ממפעלי התעשייה ואתרי הבנייה - עד בתי החולים, מהאקדמיה והאמנות - עד כוחות הביטחון. החודשים האחרונים הוכיחו זאת מעל לכל ספק.

 

מצפה לתשובתכם המהירה והבהירה.

בתפילה לסיומה המיידי של המלחמה, ולהחזרת החטופים.



 

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

מקווה ששניהם

אורי הייטנר | 27/1/2024

אני מקווה מאוד ששניהם מחוברים לחזון הציוני ההתיישבותי ולהכרח הלאומי לחדש את ההתיישבות הציונית בגליל. אני מתבייש שהתנועה הקיבוצית התיישבות ציונית בגליל היא מילה גסה.

תודה

קוני | 25/1/2024

תודה על השאלה המאוד רלוונטית בעיני. והארת את עיני לידיעה הנוראית על המסר של מזכ"ל התנועה. מקווה שימעטו הקולות המזדהים עם אמירות נוראיות אלו.

נ.ב.
אני מתנדב בעמותה "בדרך להחלמה" העוסקת בהסעת חולים פלסטינאים מהשטחים הכבושים לבתי החולים בישראל.
בתקווה לימים בריאים יותר
תודה

אחת השאלות אם לא ה...

נורית ברקאי | 25/1/2024

שאלה ממש טובה, והלוואי והדס וליאור באמת יענו בכנות ולא בסיסמאות. יחסי השכנות בגליל חשובים מאוד, והחבירה של חברים שונים לאירגונים שרים ושרות מהצד הכי ימני של המפה הפוליטית פשוט מזעזעים.

שאלה מצוינת

דודו | 25/1/2024

שאלה מצוינת יניב! היה משמח אותי מאוד לו היית גם מנדב קצת מהרקע שלך בנושא הזה של תחושת שותפות שחוצה גבולות של לאום ואיבה ומחברת בין בניו של אברהם. כי כולנו בעצם אחים או למצער בני דודים. למרות שמנהיגים משני הצדדים של הלאום עומלים קשה ntus כדי להשכיח מאיתנו את העובדה הביוגרפית הזו.

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב