חסר רכיב

הרוגי מלכות | אברהם שרון

21/01/2024

 

כמו שעון חול, כל גרגר שנופל מחלקו העליון של השעון אל חלקו התחתון הוא עוד גופה של חטוף שנרצח או גווע בשבי

 

ראש הממשלה יידרש להיחקר לא רק על חלקו באחריות לטבח שחולל ארגון חמאס בשבעה באוקטובר ובפשעי המלחמה שביצע ביום זה, כמו גם בכל אחד ממה שנראה כאין-סוף ימי שביים של יותר מ-130 חטופים (נכון ל21- בינואר 2024 ), אשר ספק אם אי מי מגורמים "יודעי דבר" יודע את המספר המדויק, מחריד ככל שהוא, של מספרם של הנרצחים ביניהם, שהפכו זה מכבר לגופות; הוא צריך להיחקר גם על האופן המופקר שבו הוא "מנהל" את המלחמה. על משיכת זמן. על דחיית החלטות. על פחד מקבלתן. על אי עשיית הדברים המתבקשים, החיוניים, ההכרחיים. על שיקולים פוליטיים נואלים ועל השפעתם ההרסנית על המהלכים הצבאיים. הוא יוקע, ובצדק גם אם זה יקרה לפני הדין, על עמוד הקלון ההיסטורי של העם היהודי לדורותיו.

 

 הוא לא רק מועל בשארית האמון שעוד נותרה בו בקרב מי שטרם נקעה נפשם ממנו. מדי יום (ולילה) מהדהים באוזן הפנימית שלי דברים שעליהם חוזר פעם אחר פעם, בעקביות ובהתמדה, גיא פלג (ערוץ 12) שלפיהם נתניהו מהווה סכנה לביטחון ישראל. נימוקיו עמו. אותי הם משכנעים, אף כי אני לא בהכרח נזקק להם כדי להגיע לאותה מסקנה.

 

מעשיו הנרפים ומחדליו הקשים מדברים בעד עצמם ובעיקר - נגדו. בצומת הדרכים שבו הוא קלוע וכלוא, בנקודה שבה הוא צריך להוכיח בהחלטה, שתוצאתה היא מעשה או העדרו, האם הוא מוכן לשלם כל מחיר שיידרש כדי לאפשר את שיבת כול החטופים לישראל (באופן תמוה שחרור מחבלים לא נכלל כתנאי הכרחי לכך) עליו להסכים לסיום המלחמה - נכון לזמן הנוכחי - להסיג את הצבא מרצועת עזה. זה מחיר קשה ומר. אבל זה מחיר אפשרי.

 

זה מחיר בלתי נסבל עבור רבים, אבל זה מחיר שנדרשת מדינה לשלם, כדי להוכיח כי היא, אכן, עושה ה-כ-ל, כדי לשחרר את החטופים. זו ברירה חדה. אכזרית. אבל זו ברירת חיים. כמו שעון חול, שבו כל גרגר שנופל מחלקו העליון של השעון אל חלקו התחתון הוא עוד  גופה של חטוף שנרצח או גווע בשבי. אנחנו לא שומעים את תקתוקו, אבל עדים למהלכו המחריד, המזוויע, המזעזע והבלתי הפיך שלו.

 

הזמן אז"ל כתוב על שלטים שמניפות משפחות החטופים, זועמים ונושאים על חדלות האישים של ראש הממשלה. האם לא בלתי לגיטימי לחשוב - למרבה הזוועה – שהוא החליט, אף שלא הצהיר על כך, להפוך את החטופים הנמקים במנהרות  הטחובות והמעופשות של החמאס, שבהדרגה, במהירות שהולכת וגוברת הופכות למלכודות מוות, להרוגי (נרצחי) מלכות?



 כמו בשעון חול, כל גרגר – גופה (מקור: .marmelada.co.il)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

העצב אין לו סוף

מיכאל | 26/1/2024

כנראה שצדק המשורר שכצב על מלחמה שאף פעם לא די לה. אלא שהפעם היא לא במקום אחר אלא ממש על יד, מעבר לגדר שנפרצה על ידי הטובחים הארורים.

כל מלה

נריה | 22/1/2024

ניתוח מכאיב ומעציב מאוד אבל נכון של המציאות האיומה.

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב