חסר רכיב

לשמוע את האביב שר אפשר גם בלי ללכלך על הדס | דודו פלמה

15/01/2024

 

הרבו בדברי שבח לליאור שמחה והמעיטו בדיבורים בגנותה של הדס. כדי שאטיל בשקט לקלפי פתק בעד ליאור שמחה בלב שלם ושמח

                            

1. אקדים ואומר שבהתמודדות למזכ"ל התק"צ אני בעד ליאור שמחה. מאוד.


2. ואחרי שאמרתי את זה ונשארתי בחיים, אני רוצה להוסיף ש א. שאין לי דבר וחצי דבר המועמדת הנגדית, הדס דניאלי ילין. וב. שאני מאוד לא אוהב את הנוהג האמריקאי של קמפיין שלילי שצמח בגינתו של היועץ ארתור פינקלשטיין ז"ל' ושרווח מאוד לאחרונה ב'בין חברים'.

 

3. למי זה כל כך נחוץ להציג בקמפיין בחירות את המתמודד השני כנציגו של השטן. מה יש? מה כבר קרה? מי מת חוץ מארתור פינקלשטיין? כבר אי אפשר לנהל קמפיין בחירות בלי ללכלך על המועמד השני?

 

4. אז נכון שניר מאיר מנהל מלחמת חורמה נגד ליאור שמחה וסיבותיו עימו, וגם אני מאוד לא אוהב אותן. אבל מי מכריח אותנו להיגרר למלחמת בוץ נגד המועמדת שלו למזכ"ל. הרי בכל פעם שאתם מכפישים את הדס אתם רק מחזקים וּמְתַקְּפִים את מועמדותה. ובכלל מי אמר שיש מועמדים שהם טלית שכולה תכלת וכאלה שהם שחורים משחור. הרי חז"ל כבר כתבו שאין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן קופה של שרצים תלויה לו מאחוריו, שאם תזוח דעתו עליו אומרים לו חזור לאחוריך (מסכת יומא דף כב).

 

5. כותב החבר אורי הייטנר "הייתי שמח להסתפק בדברי שבח על ליאור, אך הקמפיין של המועמדת הנגדית, הדס דניאלי ילין מדאיג ואני רואה לנכון להתייחס אליו. הקמפיין של הדס הוא מעבר בין הקיבוצים לשיח, שבו היא מלווה בידי ראשי המחאה – שקמה ברסלר, משה רדמן ואחרים. את הקמפיין מנהל נדב גלאון ממנהלי קמפיין המחאה. זהו צעד פופוליסטי. הדס יודעת שהציבור הקיבוצי היה חלק מרכזי במחאה...". הייתי שמח גם אני אילו הייטנר היה מסתפק בדברי שבח לליאור ונמנע מהקשר, השלילי בעיניו, של הדס למחאה.

 

6. האמנם נשכח מהחבר הייטנר, שהתנועה הקיבוצית עצמה צמחה מתוך המחאה הגדולה נגד ההלכה היהודית שלכדה את הצעירים בנתיב  הקוראלס הגלותי. המחאה הגדולה כפי שבאה לידי ביטוי בשירו של דוד שמעוני "מרד הבן" (שהלחין אותו יפה מאוד ידידי רועי שפיגלר חבר קיבוץ שמיר).

 

7. מרד הבן | דוד שמעוני

אל תשמע בני אל מוסר אב
ואל תורת אם אל אוזן תט
כי מוסר אב הוא "קו לקו..."
ותורת אם "לאט לאט..."
וסופת אביב דוברה כן:
"הקשיבה, איש, לשיר הבן!


לשיר הבן ולשיר הנין,
הבא מבעד ערפל עב...
ודרוס לך שביל
וסורה מן הדרך
הלך בה האב
כי למה תחטא את הדור,
דור עתיד רחוק מוצף אור?"

בלילה קר בליל אדר
בישון האם, בישון האב
התשמע איך הרוח שר
את שיר הבן, שיר גיל וקרב?
בלילה קר בליל אדר
הקשיבה, איך האביב שר...

 

8. ובינינו הרי גם אורי הייטנר עצמו היה חבר ואפילו מוביל בתנועת המחאה נגד הירידה מרמת הגולן. זו שהיו לה, בעזרת השם הנשיא אסאד והמאבק של המחאה, הישגים די נאים עד היום. אז למה צריכה להיות לו בעיה עם אנשים שקשורים למחאה נגד הרפורמה המשפטית. זו שנרקחה במסתרים ע"י ארגון קהלת ההזוי והאנטי חברתי, ששם לא למטרה להילחם ולפורר את מדינת הרווחה. זה שהסוציאליזם כה מגונה בעיניו. והרי המחאה נגד הרפורמה המשפטית שהרבה חברות וחברי קיבוצים שותפים לה, נובעת בעצם מדרך החיים הקיבוצית עצמה, שבאה למחות על העוול החברתי וחוסר השוויון בין הבריות. ואיך נאמר בזהירות, גם הדרך שבה אורי עצמו תקף את הדס היא, איך לא, קצת פופוליסטית בעצמה.

 

9. לכן לסיום חברים יקרים, במתוטא מכם, הרבו בדברי שבח לליאור כאוות נפשכם והמעיטו בדיבורים בגנותה של הדס. כדי שבסופו של יום אוכל להטיל בשקט לקלפי פתק בעד ליאור שמחה בלב שלם ושמח. ולא אצביע מרוב מיאוס מהקמפיין השלילי בעד הדס דניאלי ילין.

 

10. וחשוב יותר מכל להעיף את המושחת המשחית מראשות הממשלה ויפה שעה אחת קודם!



תגובות לדף זה
תגובה חדשה

תגובה

סמדר סיני | 22/1/2024

מסכימה לחלוטין עם דברי דודו .  אין לנו שום שיג ושיח בקמפיין שלילי משמיץ ומפלג. המעמדת הדס ילין ראויה ומתאימה בודאי בעיני התומכים בה. במצב בו המדינה שלנו נתונה היום חשוב כי חברי הקבוצים לא יהיו אדישים וילכו לבחור -כדאי שיבחרו בליאור שמחה ( לדעתי המתאים יותר לתפקיד הנדרש מאיתנו בזמנים האלה ) וירתמו בכל כוח להחלפת השלטון הנוכחי שהורס כל חלקה טובה שהכרנו. 

סמדר סיני 
עין גב 

קריקטורה נהדרת!!!

יניב בן חנן | 16/1/2024

זכיתי לקבל חינוך קיבוצי טוב. שאני יודע על מה היא מדברת.

איך נבחר אם לא נכיר

יונה פריטל | 16/1/2024

דודו, כמה מחשבות בעקבות רשימתך: 1. איך נבחר אם לא נכיר? בימים אלה, כשאנחנו מנסים לעודד חברי קיבוץ להשתתף בבחירות ולבחור במי שינהיג את התנועה, הם שולחים אותנו לכל הרוחות. במקרה הטוב, הם מתפנים לדקה, כדי לומר: אני לא מכיר ולא יודע על מה הבחירות ואני לא מכיר את המועמדים, אז איך את רוצה שאבחר? כשאתה מתחיל לחפור להם על חשיבות התנועה והבחירות ועל המועמד המצוין שלך, הם שואלים : ומה יש לך להגיד על המועמדת השנייה? ואם את מכירה ויודעת שהיא אינה מתאימה לתפקיד , לא תאמרי את דעתך? בקיבוצי , כתבתי ביחד עם חברה נוספת מכתב תמיכה המשבח את ליאור , ללא מילת ביקורת אחת על הדס, וננזפתי ע"י חברה אחרת, שטענה שזה לא בסדר להציג רק מועמד אחד ובכלל "צריך להציג אובייקטיבית כל אחד מהם ושהחברים יחליטו לבד." 2. לבקר זה לא בהכרח "ללכלך": ביקורת היא אחד הכלים המרכזיים שאסור לנו לאבד בימים אלה ובימים אחרים. לולא הביקורת הקשה שלנו על החלטת התנועה לשלול את זכותם של החברים לבחור את הנהגתם - הבחירות היו מתנהלות היום ע"י ההנהלות. לא לספר שהדס היתה שותפה מרכזית לשלילת זכות הבחירה ע"י החברים? הביקורת הנשמעת על הדס היא ברוב המקרים ביקורת עניינית וקשורה באופן ישיר לשאלה: איזו מין תנועה אנחנו רוצים? תנועה של הנהלות או תנועה של חברים? תנועה דמוקרטית המבוססת על שיתוף ושקיפות או תנועה המדירה את חבריה והופכת לחסרת עניין וערך בעיניהם? הדס לקחה חלק פעיל באובדן הערך של התנועה בעיני חבריה. לא חשוב שנגיד זאת ? מול הקמפיין המיגדרי המרחיק אותנו מהשאלות החשובות שלעיל, חשוב שנגיד לא רק למה נבחר בליאור, למרות שהוא גבר, ונגיד גם למה לא נבחר בהדס, למרות שהיא אשה.

האדרה

מאיר | 15/1/2024

שלושה דרכים להאדיר את המועמד שלך או את עצמך לעומת המתחרה:
1-להגביה את עצמך.
2-להנמיך אותו.
3-גם וגם.
כותב המאמר מלין על מס' 2 ואני מסכים איתו! זאת דרך נלוזה שלא מעידה על המועדף כהוא זה. אולם בכל מה שקראתי ועדיין קורא כאן, במאמרים ובתגובות שיש כאן. אני פוגש את מס' -3 "גם וגם" יש מזה ויש מזה סה"כ מאוזן וענייני. שים שמחה בשמחה!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב