חסר רכיב

הבו לי הרבה ליאור | רועי רשקס

07/01/2024


 לו יכולתי להכניס את ליאור שמחה למכונת שכפול ולייצר מאה כאלה, פניה של התנועה הקיבוצית ומדינת ישראל היו שונים

 

בשביעי לאוקטובר 2023 התחילה הספירה.

ארבע שנים לפנה"ס, כשהייתי אחד משני המזכירים של סאסא, קיבלנו תרחיש צפוי לנו בפרוץ מלחמת לבנון השלישית . התרחיש דומה מאוד לזוועה שפקדה את יישובי הדרום  אם לא נורא מזה. "השאלה לא אם כי אם מתי"  כך נאמר לנו.

 

הובהר לנו גם שסביר מאוד שהעזרה תבושש לבוא.

מכיוון שכך החלטנו לשים נפשנו בכפנו אנו, ולמצוא מקום אליו נוכל למלט את כל הקהילה כבר בדקות הראשונות. מקום בו נוכל לחכות מספר ימים עד שהמדינה תתעשת , ותקום על רגליה. מקום בו יהיה לכולנו גג מעל הראש, מה לאכול, ועוד צרכי חיים בסיסיים.

וכך התחלנו לתור את הארץ.

 

אחת התחנות בהן ביקרנו היה קיבוץ נצר סרני. קיבל את פנינו מנהל הקהילה באותה עת, ליאור שמחה. לאחר שפרשנו בפניו את דאגתנו ממה שצופן העתיד , ולמה אנחנו זקוקים כדי שנוכל אולי לא לישון, אבל לפחות לנמנם בשקט..

 

ליאור לא שאל, הוא גם לא ניסה לשכנע אותנו, שאין כל סיכוי לתרחיש הזוועות, מכיוון ש"לא יקרה אם לא קרה עד עכשיו"...כמו שניסו לשכנע אותנו אחרים.

 

הוא פשוט שמע למה אנחנו זקוקים, ועבר איתנו בכל החללים בקיבוץ שיוכלו לשמש אותנו בעת רעה. הוא גם הבטיח לתמוך ולעזור, ושימצאו חברים שישמחו לארח בביתם לשבוע ימים את חברי סאסא הזקוקים לתמיכה מיוחדת.

 

הוא התנהג כמו חבר טוב, כמו אדם טוב, כמעט כמו בן משפחה.

כשיצאנו מנצר סרני, חשבתי לעצמי – כמה חבל שהאיש הזה לא חי איתנו בסאסא. חשבתי שאם הייתי יכול להכניס את ליאור שמחה למכונת שכפול ולייצר מאה כאלה, כל פנייה של התנועה הקיבוצית ומדינת ישראל היו שונים.

 

אני לא שוכח את הפגישה הרחוקה ההיא, ארבע שנים לפני פרוץ הספירה החדשה. היום כשכל הקהילה שלנו מפונה, ואשר יגורנו ממנו בא, אני נזכר בליאור שמחה.

אני חושב מאמין ובטוח, שכמו שהיה מוכן לעזור לנו אז, בלב שלם, כך יוכל לעזור כעת לכל קהילותינו המוכות, המפונות, האבלות.

 

לכן אני אצביע עבורו, ואני קורא לכולכם להצטרף אליי.

בתקופה קשה כל כך, אנחנו זקוקים לאיש כמו ליאור שמחה שיעמוד בראש. שיוביל, שיתמוך, שיעזור לכולנו לקום על רגלינו ולצעוד לעבר עתיד טוב ונכון יותר.

ליאור הוא האדם שאנו זקוקים לו בעת הזו.



ליאור שמחה. חבר טוב, כמעט כמו בן משפחה (צילום: פרטי)


רועי רשקס הוא חבר קיבוץ סאסא. סופר, מחזאי ומורה

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

אפשר לנסות - אבל לליאור יש עשיה

שלום | 12/2/2024

אורית מלינה על שיכפולים כושלים.
היום בעידן הדיגטלי - זה לא כמו בעולם הספירט שאולי בו עבדת.
עשיה ובגדול - לליאור יש אסמכתאות.  ולא רק פעילות הרפתות אחרי ימים אחדים בישובי העוטף

שכפול

אורית | 13/1/2024

החבר רועי כמו שאתה יודע ואולי לא ,כל העתק מוריד אחוזים מסויימים מהמקור ,ככה שלא בטוח שאחרי 100 שיכפולים ישאר ממשהו מהמקור שגם ככה לא משהו,להערכתי כמעט כל קיבוץ שהיית מבקר לבחון אפשרות פינוי היית מתקבל בצורה יפה,בסוף מה שקובע זה המעשים ולא ההבטחות והדיבורים

אמן

חן יחזקאלי | 11/1/2024

לרועי רשקס היקר: אני אומר אחרי כל מילה שלך: אמן

גם אני אצביע ליאור

טלי | 8/1/2024

לאורך השנים האחרונות, מאז הבחירה הקודמת בליאור, שוחחנו מספר פעמים. בדיוק כמו שרועי כותב, ליאור נותן מיד תחושה שקיבוציות היא תרבות בעלת ערך. דבר שמההנהגה הקיימת קשה מאוד לחוש.

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב