חסר רכיב

זעקת הדרוזים מבתי העלמין - אברהם כץ עוז

04/12/2023

 

יש למחוק את חוק הלאום מספר חוקים ולקבל את הדרוזים כאזרחים שווי זכויות

 

בעולם יש כ-1.5 מיליון דרוזים, מהם כ-150 אלף חיים בישראל. הם סייעו לה כשנאבקה בשלטון הבריטי, השתתפו במלחמת העצמאות  במבצע חירם ובקרבות אחרים, והם משרתים שירות מלא בצה"ל.

 

לאחרונה, עם הקרבות שהחלו בעקבות מתקפת החמאס בנגב המערבי, עלתה הזעקה מבתי העלמין של אחינו הדרוזים, המשולבים באופן מלא בצבא, כולל בדרגות הפיקוד הגבוהות, בדבר זכותם לשוויון במעמדם כאזרחי המדינה.

 

 ההחלטה על חוק הלאום שיזם הליכוד (יולי  2018) הייתה טיפשית, ונראה שכל מטרתה הייתה פופוליסטית ונועדה לאפשר הופעות בתקשורת לכמה חברי כנסת הזויים.

 

החוק פגע אנושות בדרוזים ובערבים הישראליים. במחאה הכללית שהתעוררה נטען ובצדק כי אי הכרה בשוויון עם הדרוזים יכול להתפרש כאילו הם "שכירי חרב" של ישראל. הדרוזים טוענים כי ברית הדמים

 שקשרו עם היהודים מחייבת לפחות לקבוע את זכותם לשוויון על פי החוק, או לבטלו כליל משום שאיננו נחוץ.

 

כבר ברור שיד אחת בימין לא יודעת מה עושה אחותה השמאלית. מי שהם פעילים ביותר נגד קיום מדינת הלאום אלו המתנחלים; הם אלה המונעים הקמת ישות פלשתינאית עצמאית ועושים הכל כדי להוביל לקיום מדינה דו לאומית שתכיל בתוכה חמישה מיליון פלשתינאים החיים בגדה ובעזה. אז לשם מה נחוץ חוק הלאום הזה?

 

הגיעה העת למחקו מספר החוקים ולקבל את הדרוזים כאזרחים שווי זכויות, לא רק במעשים אלא גם בהכרזה חוקית.



 אנדרטת ההנצחה לחיילים הדרוזים, דלית אל-כרמל 

(צילום: יגאל זלמנסון, מתוך אתר פיקיויקי)

 

 

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

מצחיק דודו

אורנית | 9/12/2023

1. הפרדת דת ממדינה זה חזון למועד, אגב בחלק מהמדינות שהזכרת - יש דת רשמית, לא בכולם יש הפרדה.


2. שוב, חוק הלאום לא עוסק בשוויון זכויות. אגב תסתכל על מדדי המדינות הדמוקרטיה בעולם, מצבה של ישראל השתפר לאין ארוך בעשור האחרון. מגילת העצמאות? מסמך שחובר בחופזה, ואינו חוקה. שטיין אגב, אינו נחשב לשופט שמרן כלל וכלל.
מציע לך לחקור קצת מה חושבים על בית המשפט שלנו בארצות מערביות, כמו שאמר רוברט בורק:
"מיין, אם יש ביכולתך, בית משפט עליון שקנה לעצמו את היכולת לבחור את חבריו, הוציא כוח מידי היועץ המשפטי והזרוע המבצעת, ביטל חקיקה ופעולות ממשלה כאשר לא הסכים עם המדיניות, שינה את משמעותו של דבר חקיקה, אסר על פעולות ממשלתיות בזמן אחד וציווה עליהן בזמן אחר, תבע לעצמו זכות לבטל אמצעים שננקטו לביטחון לאומי ומימש אותה. דמיין בית משפט עליון שיצר משפט חוקתי בהיעדרה של חוקה ממשית... בית המשפט העליון של ישראל עשה את כל אלו.

אורנית לא הבנת מה זה חוק הלאום

דודו | 9/12/2023

1. ההבדל בין המדינות שהזכרת למה שקורה במדינת ישראל נמצא בעובדה שבמדינת ישראל אין הפרדה בין דת למדינה. וזה רע לכולם. גם ליהודים שאינם דתיים.

2. בקשר לחוק הלאום עצמו, יש לבטל אותו ולדאוג לכך שמדינת ישראל תהיה שייכת לכל אזרחיה. לא רק היהודים והדרוזים. כי אין דמוקרטיה שבה לא כולם שווים לפני החוק. לפחות כמו שהבטיחה לנו מגילת העצמאות, שאפילו שופט בג"צ השמרן שטיין אמר שהיא הבסיס החוקתי

לא הבנת מהו חוק הלאום

אורנית | 8/12/2023

חוק הלאום רק אומר שמדינת הלאום הינה שייכת ללאום היהודי.

החוק אינו עוסק: בזכויות אדם, שוויון זכויות או כל דבר דומה.

באם הינך דואג למיעוטים, רק במדינת ישראל עולות הטענות שזה בעייתי להיות מדינת לאום בגלל קבוצת המיעוט.
 אני מנסה תמיד להבין איך אותו מיעוט יכול לחיות בקלות באנגליה, שבדיה, דנמרק וכן הלאה - מדינות עם דת רשמית (מה שלא קיים בישראל), שפה רשמית, דגל גם צלב וכן הלאה.

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב