חסר רכיב

פרוגרס של עריפת ראשים | אורי הייטנר

29/11/2023


 בגל ההתלהבות מהטבח בנגב המערבי, מתחוור לנו שהאנטישמיות החדשה, ה"פרוגרסיבית", היא אותה אנטישמיות. כל יהודי באירופה ובארה"ב חש בכך


"פלסטיין פרי" זועקות הכרזות בהפגנות ה"פרוגרס" בארה"ב ובאירופה. "פלסטיין פרי" צווחים המפגינים בקמפוסים היוקרתיים בארה"ב ובאירופה.

 

מהי "פלסטיין פרי" אנו כבר יודעים. נוכחנו בכך היטב בשמחת תורה, כאשר למשך שעות ספורות חלק זעיר של "פלסטיין" היה "פרי". הייתה זאת דוגמית לצפוי לנו "פרום ד'ה ריבר טו ד'ה סי" אם "פלסטיין וויל בי פרי".

זה החזון ה"פרוגרסיבי" הגדול.

פרוגרס – פירושו קידמה. מה כל כך קידמה בקנאות הדתית והלאומנית החשוכה שבה הם תומכים? מה כל כך מתקדם בפונדמנטליזם האסלאמי שהם מעריצים?

קידמה... פרוגרס...

פרוגרס של עריפת ראשי תינוקות. פרוגרס של ביתור בטנה של אישה בהריון ושיסוף עוברה. פרוגרס של אפיית תינוק בתנור לעיניי הוריו. פרוגרס של רצח הורים לעיניי ילדם וחטיפתו. פרוגרס של אונס נשים ונערות, אונס גופות (תוך שתיקה פרוגרסיבית של ארגוני הנשים הפמיניסטיות. MeToo* - לא כולל נשים יהודיות). פרוגרס של חטיפת קשישה חולה בת 84 ומניעת טיפול רפואי ותרופות במשך 51 יום במנהרות תת קרקעיות אפלות והחזרתה גוססת, תמורת מחבלות "שאין להן דם על הידיים" כי הצליחו רק לפצוע. פרוגרס של טבח המוני, חסר אבחנה. פרוגרס של ארגוני זכויות אדם* (לא כולל יהודים).

***

הפרוגרס הציג את עצמו "רק" כאנטי ציוני. אבל אין דבר כזה אנטי ציוני שאינו אנטישמי, כי הציונות היא התנועה הלאומית של העם היהודי, היא ההגדרה העצמית של העם היהודי – מי שתומך בהגדרה עצמית של העמים בעולם זולת העם היהודי, אינו אלא אנטישמי.

 

ההגדרה של האנטישמיות הזו היא "האנטישמיות החדשה". האנטישמיות החדשה, להבדיל מהישנה, היא מיקוד השנאה הגזענית לא בפרט היהודי באשר הוא, אלא בקולקטיב היהודי, במדינה היהודית שאת זכות קיומה הם שוללים.

 

בשבועות האחרונים, בגל ההתלהבות מהטבח בנגב המערבי, מתחוור לנו שהאנטישמיות החדשה, ה"פרוגרסיבית", היא בדיוק אותה אנטישמיות, וחש זאת היום על בשרו כל יהודי בארה"ב ובאירופה.

 

הטרנד ה"פרוגרסיבי" הוא ה"פוסט קולוניאליזם". המסר הוא שהאדם הלבן עולל עוול חמור לעמים שכבש, בשם "עליונות האדם הלבן". ולכן, לנצח נצחים יש תעודת כשרות לכל מעשה טרור ורצח, נתעבים ככל שיהיו, נגד "האדם הלבן". גם אם זה רצח אלפים במתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001.



מפגינים בניו יורק נגד ישראל. מצדיקים כל פשר נגדה. (מקור: adl.org)

 

תמצית הקולוניאליזם בעיניהם היא הציונות. היא הרע המוחלט. אמנם הציונות היא תנועת שחרור לאומית שפרקה את עול הקולוניאליזם, אבל בשיח ה"פרוגרסיבי" הציונות היא התגלמות הקולוניאליזם והיהודים הם התגלמות "האדם הלבן" שעולל את העוולות הנוראים ל"ילידים" באשר הם. ולכן, על היהודים, שעובדתית – הם הקורבן האולטימטיבי של הגזענות בהיסטוריה, הם הטילו את אות הקין של הקולוניאליזם והגזענות. את מצפונם על השואה בארצותיהם הם ממרקים באמצעות הפיכת קורבן השואה למחולל "שואה", בהשוואה הנואלת שלנו לנאצים, ולכן מחויבותם היא לפלשתינאים, "הקורבנות של הקורבנות". ולכן, כל פשע נגד יהודים, ולא כל שכן, פשע נגד הקולקטיב היהודי, מדינת ישראל, מוצדק ומבורך.

***

רבים בתוכנו נשאו עיניהם לאורך השנים אל ה"פרוגרס" הזה כאל מגדלור של נאורות. הם מייצגים את המחר. הם הצד הנכון של ההיסטוריה.

ראינו.

אווה אילוז פרסמה ב"הארץ" מאמר של גט כריתות מ"השמאל העולמי". היא ראויה על כך לשבח. מודה ועוזב – ירוחם. ראוי היה שתגלה יושרה אינטלקטואלית ותכה על חטא הזנת "השמאל העולמי" באין ספור מסות אנטי ישראליות ואנטי ציוניות לאורך השנים.

 

אווה אילוז אינה היחידה שהתנערה מ"השמאל העולמי". אבל ניתן לצפות מכל אנשי השמאל הישראלי לנער חוצנם ולנתק כל קשר עם ה"פרוגרס" האנטישמי.

 

והצעד הראשון הוא למחוק מהלקסיקון את החקיינות העלובה שבהטיית הביטוי "עליונות לבנה" ל"עליונות יהודית"; הביטוי הטרנדי המאוס והשקרי של החוגים הנושאים את עיניהם לפרוגרס.

 

אין שקר גס ובזוי יותר מהביטוי המאוס הזה, שהאופנה ה"פרוגרסיבית" הטיחה אותו בכל מה שמריח ציונות, בכל מה שיש בו קורטוב של לאומיות יהודית. ביטוי חקייני ומכוער, שמשמעותו היא ציפייה לנחיתות יהודית, כלומר שלילת זכותו של העם היהודי, והעם היהודי  בלבד, למדינת לאום במולדתו.

 

כל עוד נעשה שימוש במונח הבזוי "עליונות יהודית" בשיח הישראלי – אות הוא שגם אחרי הטבח, הפרוגרס האנטישמי, הפרוגרס של עריפת ראשים, ממשיך להוות מגדלור ומודל לחיקוי לחוגים בתוכנו.

***

בשלוש שנות מאורעות תרצ"ו תרצ"ט (או בכיבוסית "המרד הערבי הגדול") שזעזעו את היישוב היהודי, נרצחו קצת יותר משליש מנרצחי הטבח בנגב המערבי ב-7 באוקטובר. גם אז היו בתוכנו אנשי "פרוגרס" שהצדיקו (או בלשונם "הבינו") את הפורעים.

 

בנאומו בהפגנת 1 במאי 1936 של ההסתדרות הכללית, אמר ברל כצנלסון, מורה הדרך הדגול של תנועת העבודה הציונית:

"... היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל ייסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אויב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שיישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי ייסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפגיון שבמזרח - אל ידע מצפוננו שקט".

 

ברל פרסם את הנאום אותו שבוע ב"דבר" תחת הכותרת "וכל הארץ לי גרדום". זהו ציטוט משירו של ביאליק "על השחיטה" בעקבות הפוגרום בקישינב, 1905, שזעזע את העולם היהודי. אגב, בשלושת ימי הפוגרום נרצחו קצת יותר ממחצית הנרצחים בבארי בלבד, בטבח שמחת תורה.

 

גם ביאליק, בשירו, התייחס ל"פרוגרס" הזה, של רודפי הצדק* (לא כולל צדק ליהודים).

וְאִם יֶשׁ־צֶדֶק – יוֹפַע מִיָּד!

אַךְ אִם־אַחֲרֵי הִשָּׁמְדִי מִתַּחַת רָקִיעַ

הַצֶּדֶק יוֹפִיעַ –

יְמֻגַּר־נָא כִסְאוֹ לָעַד!


 

מגיני דוד מוטבעים על בתי יהודים בפריז, אוקטובר 2023 (מקור: Jst)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב