חסר רכיב

בין טיפות דם ודמעות | אברהם שרון

21/11/2023


האם מי מהמשפחות השכולות עשויה להתנחם בידיעה כי יקירם נפל במלחמה שעצימותה נמוכה?

 

עצימות נמוכה

בפעם הראשונה. שבה שמעתי  את הביטוי האומלל, המקולל, "מלחמה בעצימות נמוכה" חשתי צמרמורת וקיבלתי פריחה. בפעם השנייה - התעורר וקם בי זעם. החל מהפעם השלישית אני רק סובל, כלומר לא סובל את השימוש במונח הארור הזה. האם מי מהמשפחות השכולות עשויה להינחם בידיעה כי יקירם נפל במלחמה שעצימותה נמוכה?

 

סב שכול

נכדתו של שלמה שרף, לשעבר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל וכיום פרשן בתקשורת, מאי ז"ל, נרצחה במסיבת הטבע בשבעה באוקטובר. השכול מוציא ממנו תעצומות של חמלה ותועפות של זעם. בריאיון מרגש שהעניק כחודש לאחר פריצת המלחמה לניב רסקין בתוכנית הבוקר בערוץ ,12 ניכרה והובעה האהבה ההדדית שהם רוחשים זה לזה. הם מכרים ותיקים וחברים קרובים, מכנים זה את זה בכינויי החיבה שלהם - שליימה, רסקה. במשך דקות אחדות, ברצף, בלי שהמראיין, קשוב וסבלני, קטע אותו אף לא פעם אחת - שפך שרף אש וגופרית על ראש הממשלה.

 

 אומרים שלא דנים אדם בכעסו. א. מותר לשפוט. ב. שיפוט הוגן, אובייקטיבי, מאפשר, אולי מצדיק, לכנות את דבריו של שרף – מלים כדורבנות, מלים כקרבנות. הביקורת על ראש הממשלה היתה נוקבת, חריפה, מדויקת. הוא שאל שאלות, רטוריות לכאורה, על בריחה מאחריות, על הטלת אשמה על אחרים, על הפקרה, על קונספציה שקרסה, על אזלת יד משוועת, על רפיון ואין אונים. על מחדל בלתי נסבל.

 

שלמה אהב את מאי, הוא יאהב  עד עולם, אהבת נפש. משפחתה התגוררה במתחם המשפחתי שבנה עבור כולם במושב גן חיים. הוא דיבר עליה עם דמעות בעיניים, בלב קרוע, מיוסר מכאב, אבל הוא לא נתן לכאב להשתלט ולהעיב על שיקול דעתו, על שיפוטו המחמיר את מי שהוא, כמו חלק הארי של אזרחי המדינה, רואים בו אחראי-על על המחדל הנורא.

 

חשוב שדבריו הנוקבים של שלמה שרף יישמעו. בחלוף שלושים ושבעה ימים לרצח נכדתו, שלמה שרף כועס מאוד, אבל הניתוח שלו ענייני. וצריך ואפשר להודות - הוא צודק. ראש הממשלה לא רואה עצמו אחראי למחדל הכבד ביותר שהתחולל כאן מאז קמה המדינה.

 

חללת

כשהיא פורטת על המיתר הקרוע

של הזיכרון ושל הגעגוע

האם המוזיקה שהיא שומעת

מבורכת או מקוללת

כאשר ברעש רקע היא שומעת

מלה חדשה בעברית - חללת.



החניון ברעים לאחר הטבח. אזלת יד וחוסר אונים (התמונה מוויקיפדיה)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

לא סובלת את שרף

רחל | 25/11/2023

אבל כואב הלב עליו

הקטע על שלמה שרף צובט בחב

רפאל | 24/11/2023

כואב הלב לראות את האיש החזק הזה שבור לרסיסים וזועק מדם לבו על המחדל הנורא

שלמה - האדם שלא הכרתי

נחום וגנר | 22/11/2023

שלמה שרף שהכרתי היה בעבר אחד המאמנים הטובים בארץ הלא כדורגל, אח"כ הפך לפרשן בערוצי הספורט, כמובן שבתחום הכדורגל.  מעולם לא אהבתי להקשיב לפרשני הספורט ואם זה קרה זה היה מקרי לחלוטין.

בימים הקשים שעוברים עלינו מיום  חג שמחת תורה יצא לי לשמוע רבים מהאנשים שנפגעו באופן האישי ביותר, שלמה שרף היה אחת הדמויות שהרשימו אותי ביותר, מילים כואבות, שקולות, בשקט עם פנים שהכאב על רצח נכדתו ניכר בעיניים ובלב. פשוט גרם לי להתרגש ולהכיר ששלמה הפרטי הוא אדם כל כך רגיש, אוהב את משפחתו ללא תנאי ואוהב אדם.
ובנוסף!!!  כל מילה שאמר על המנהיג וההנהגה היא מילה בסלע. 


דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב