חסר רכיב

שחור בעיניים | תמר בן יוסף

01/11/2023


גנץ וגלנט, רוצים ללבוש בגדי עבודה, לא חליפות? תלבשו חאקי, אבא שלי לבש חאקי כל ימיו. או, ברוח התקופה תלבשו ג'ינס. למה לחקות את ביבי בשחור מכף רגל עד ראש

 

זה מה שראיתי במסיבת העיתונאים של נתניהו, גלנט וגנץ. שלושה קודקודים, לבושים בשחור מכף רגל ועד ראש. טוב, אני מבינה ששרה מלבישה ככה את נתניהו. אבל גלנט וגנץ, למען השם, מדוע אתם חייבים לשדר לציבור את ההזדהות הזו. לא, זה לא מוסיף לכם כבוד. נהפוך הוא, אתם הופכים לעוד מעריצים ומחקים של ראש ממשלה לא אהוד ובמיוחד, שלאות תודה, ראש ממשלתנו העסוק כביכול בטיהור שמו, תקף בליל אתמול את ראש השב"כ ואת ראש אמ"ן, והתנצל לאחר מכן.

 

אבל ברור שזו שיטה, מי יזכור את ההתנצלות. אין מילים בפי, רק הסתייגות גדולה מראש הממשלה. ולמה שחור? שרה אולי מרגישה שאנחנו בסוף המדינה, כפי שהיא אמרה לא פעם: סוף הכהונה הוא סוף המדינה. מבחינתה, אולי בצדק, יהיה לא נחמד לבקר את הכוכב בבית הסוהר. אבל אתם? רוצים ללבוש בגדי עבודה, לא חליפות? תלבשו חאקי, אבא שלי לבש חאקי כל ימיו, זה לא גרע מכבודו. או, ברוח התקופה תלבשו ג'ינס.

 

האזנתי, אתמול, בקשב רב לכל מה שנאמר. נתניהו לא התנצל, מה, יש לו על מה? הוא עדיין חושב שהוא יצליח להסיט את האשמה ממנו אל האחרים. אבל לא, הפעם הוא לא יצליח. אני שומעת מספיק אנשים. כולם הבינו שמה שקרה זה הוא, והוא חייב ללכת.

 

אז, גלנט וגנץ, בחרתם לשתף פעולה. אני בעד, ממש שמחתי כשגלנט נשאר בממשלה, וכשגנץ וכל סיעתו הצטרפו. ציפיתי שתתרמו, בעיקר בריסון טירופו של האיש. האיש שאינו מסוגל לנהל מלחמה. זה לא אומר שאתם חייבים להפוך לצללים של נתניהו. היזהרו מהזדהות יתר. שמרו על אישיותכם ועל מה שיש לכם לבטא.

 

כל זה מתייחס גם לכניסה לעזה. אני לגמרי לא חד-משמעית בעד. אתמול, במסיבת העיתונאים, הזכרתם מלחמה של שנה. הזדעזעתי. כן, גם זה אינטרס של נתניהו, שמנסה עכשיו לקשר בין הפעולה הנוכחית למלחמת השחרור. מה, מלחמת השחרור? שחרור המדינה, או שחרור נתניהו מבית הסוהר?

 

בתחושותיי, עכשיו, ישראל חייבת להציע עסקה תיאטרלית בהגזמה לשחרור השבויים. לעולם לא נסלח לעצמנו אם השבויים ייפגעו. לא רואה מה אנחנו מרוויחים מהתעללות באוכלוסיית עזה. רק מוסיפים עוד שונאים אלימים בדור הבא.

 

על כן, אני לא רואה מה נרוויח מכניסה לעזה. ובטח לא, משהות ממושכת שם. עד כה, לא ראיתי שום אמירה ברורה על מטרת המלחמה, מה יהיה כאן לאחר ניצחוננו המרשים. אין אסטרטגיה, אין שום אמירה מדינית. יש רק טקטיקה של התגרות. תגידו, זה יביא אותנו למקום טוב יותר?!

 

גברים בשחור. אפשר גם ג'ינס (צילום: לעמ"מ)

 

תמר בן יוסף היא בעלת הבלוג:  עידן השוק החופשי

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב