חסר רכיב

ותִמלא הארץ חָמָס | אודי פלד

21/10/2023


 "מר בּיטחון" – כך ביקש להיקרא. אלא שכידוע, הוא מדבר עברית אבל חושב באנגלית. ובאנגלית קוראים משמאל לימין. מר-ביטחון בעברית = ביטחון-מר באנגלית

 

פרשת נוח: "ותישחת הארץ... ותימלא הארץ חָמָס" (בראשית ו' – יב'). כן, זה מופיע, ממש כך, בפרשת השבוע. ובכן, חמס זה לא ממש המצאה חדשה. חמס היה וחמאס – עם או בלי ניקוד – יהיה גם בעתיד.


מדברים על "חיסול החמאס". החמאס אינו אסמאעיל, או יחיא, או אל-עארוּרי... או איזה ארוּרים אחרים. החמאס הוא אידאולוגיה ואידאולוגיות קשה "לחסל". אידאולוגיות הן בבחינת "הידרה" שכאשר אתה כורת בה ראש אחד, מיד צצים במקומו מספר ראשים חדשים. הראשים הקיימים הם בהחלט "בני-מוות", כפי שהוצהר מעל כול במותינו, אבל הריגתם תהיה בגדר נקמה, נקמת דם – כמקובל בשפת המקום.

על אידאולוגיות ניתן לגבור לא במילים ואפילו לא בעריפת ראשים, אלא במעשים. מעשים כמו:

חיזוק וביסוס ושיקום וצמיחת כול יישובי עוטף ישראל.  

 

הפוך גוּטה – הפוך.

"מר בּיטחון" – כך ביקש להיקרא. אלא שכידוע, הוא מדבר עברית אבל חושב באנגלית. ובאנגלית קוראים משמאל לימין. מר-ביטחון בעברית = ביטחון-מר באנגלית.

והאמת, מדובר כאן במה שהגדירו ועדות החקירה כ"אחריות מיניסטריאלית". בחזית הבמה אין ספק שמדובר כאן בראש וראשונה בכישלון של ראשי זרועות הביטחון. אבל – וכאן יש לפחות שני אבלים גדולים:


אבל, המחדל היום הוא לא רק בטחוני/צבאי, אלא גם מדיני. רוה"מ – דווקא כמדינאי (וזה וודאי התחום שלו) היה צריך להבין שהאיראנים לא יעבירו בשלום התרקמות הסכם עם סעודיה – שכנתם הסונית הגדולה והעשירה מדרום. הסכם שיכלול מטוסים וכלי נשק מתקדמים, ברית הגנה, הכנסת ארה"ב למפרץ "הפרסי"... וכור אטומי !!!

בחושיו הפוליטיים/מדינאים המחודדים, היה עליו להבין שהם יעשו כול שלאל ידם – כולל העלאת אחרים כקורבן – על מנת לטרפד את ההסכם המתרקם.

 

ועוד אבל, רוה"ם הגדיר עצמו כ"שומר ביטחון ישראל" ומתוך הרהב הזה הקיף עצמו בממשלה (וקבינט) בהרכב שלרובו המכריע אין מושג משולש במה שקרוי ביטחון (לפחות בזה שאינו נתון רק "בחסדי שמיים"). גולדה מאיר לא הגדירה את עצמה כגברת ביטחון. ממשלת גולדה מאיר הייתה משופעת בגנרלים ואנשי ביטחון מובהקים: דיין, ברלב, וייצמן, פרס, אלון, גלילי... זה לא "ניקה" אותה מהמחדל של מלחמת יום הכיפורים...

והיא הסיקה את המסקנה.


 

גולדה לא הגדירה עצמה גברת ביטחון, כשסביבה גנרלים, 

אך הסיקה את המסקנות (מ-YOUTUBE)

 

 

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב