חסר רכיב

ארבע הערות שוליים על המצב| אודי פלד

09/10/2023

אנחנו ננצח הוא ביטוי של רהב שדומים לו עומדים בבסיס כול המחדלים. אז נודה על האמת – אנחנו כבר הפסדנו. כן, הפסדנו, גם ואפילו בעיקר – צבאית

 

מטרת המבצע (של חמאס). ברור שחמאס לא התכוונו לכבוש את מדינת ישראל. סביר להניח שגם לא שיערו את גודל "ההצלחה". גם ברור שהבינו הייטב את עוצמת המכה שתבוא עליהם לאחר מכן.

 

שאלה גדולה: אם כן, מה הייתה המטרה האסטרטגית?

התשובה נראית לי "פשוטה" ומתבקשת מאליה. מטרת המבצע – שהוכתב מאיראן – הייתה לטרפד את ההסכם המתרקם בין סעודיה, ארה"ב, ישראל. הסכם זה – כולל בניית מתקני גרעין בסעודיה – היווה איום ממשי על איראן ושאיפתה להגמוניה אזורית.

 

MBS שליט סעודיה איבחן בחושיו החדשים את חולשתם של ביבי ושל ביידן, והבין שלעת הזו הם יתנו לו הכול (כן, כולל גם יכולת גרעינית) ע.מ. לרשום ההסכם לזכותם.

במציאות של רצועת עזה הרוסה ואלפי פלסטינאים הרוגים, סביר שיהיה קשה ל-MBS עד בלתי אפשרי, לחתום הסכם עם ב.ב. (ביבי/ביידן) בטווח הקרוב ! (?).

 

מלחמה. כדאי להיזהר בשימוש במונח זה. צעירינו עוד עלולים לחשוב שככה באמת נראית מלחמה. אויב בלי מטוסים, בלי טנקים, בלי תותחים. כמה מאות/אלפים עם נשק קל ביד...

נכון, מספר האבדות עולה על מלחמת ששת הימים ומלחמות לבנון... נכון, זה מחדל, בראש וראשונה צבאי, קולוסאלי... אבל – שלא נתבלבל, זו לא "מלחמה".

 

אנחנו ננצח. ביטוי של רהב שדומים לו עומדים בבסיס כול המחדלים. אז נודה על האמת – אנחנו כבר הפסדנו. כן, הפסדנו, גם ואפילו בעיקר – צבאית. מדינת ישראל כבר הפסידה את המערכה... וזה יהיה נכון גם כאשר הצבא החזק ביותר במזרח התיכון יצליח "להביס" את החמאס.

 

ומה עם החיזבאללה? ממש לפני החגים כתבתי כאן שהפתעת מלחמת יום הכפורים הקנתה לנו "הזכות המדינית" להכות את החיזבאללה במכת פתיחה ע.מ. לנסות לצמצם – ולו במשהו – את יכולתו הרקטית/טילית. אבל!!! אם וככול שהחיזבאללה נשמעים לטהרן, סביר להניח שהפקודה האיראנית תהיה לעשות קצת "מחוות הזדהות" - אבל להימנע ממלחמה!!!

 

מדוע? איראן צריכה את האיום מצפון כאלמנט הרתעה מפני תקיפה ישראלית באיראן. היא הייתה מוכנה להקריב את החמאס על מנת לפוצץ את המו"מ עם סעודיה, אבל מלחמה היום בצפון – שברור שגם בה ישראל תנצח, תגרום להורדה לזמן רב של האיום ותאפשר לישראל/ארה"ב להתמקד ולבצע את התקיפה באיראן. במילים אחרות. הנמר בצפון הוא נמר – רק כול עוד הוא בגדר איום שלא מומש.



 מבצע "חרבות ברזל". להזהר מהשימוש במונח "מלחמה" (צילום: www.idf.il)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

מלחמה

שלומי | 9/10/2023

צודק בהחלט בניתוח הנושא, אבל עכשיו אנא ממשיכים, אני סבור שעכשיו גם המרכז 

ושמאלה ממנו ירצו /ישלימו עם הריסת עזה, (באיחור של 18 שנה) ועכשיו נפציץ ונרסק
ונכנס ונשמיד ומה אחר כך, לאיזה כיוון לאיזה הסדר,

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב