חסר רכיב

משהו על איכות חיים | אורה אילת

15/03/2023

אם חשוב לכם לשפר את איכות החיים של מישהו, וזה נכון לאדם זקן, צעיר, או ילד בכל גיל, הזמינוהו לעזור ככל יכולתו, להיות שותף, להיות תורם, להרגיש נחוץ ושייך. זה מה שיבנה את איכות החיים שלו.  

 

לאחרונה פגשתי שוב את לילי, לאחר שלא ראיתי אותה זמן רב. הדירה בה היא מתגוררת לבדה, נמצאת  בקצה הדרומי של הקיבוץ, ואנחנו גרים בשכונה החדשה. מאז שהיא יצאה לגמלאות, וחדלה לעבוד במפעל, כמעט שלא התראינו.

התעניינתי בשלומה, שלום בנה ונכדיה שמתגוררים כבר שנה מעבר לים כפי שעדכנה אותי.

 

אם תצטרכי עזרה, את מוזמנת לפנות אליי ואוכל לשפר את איכות החיים שלך, הצעתי לה בידידות.

תודה, ענתה לי לילי. יש באמת פה ושם מטלות שביצוען הפיזי מכביד עלי, ואני מוכנה להיעזר, אבל למדתי מניסיון מרום גילי שדבר אשר משפר את איכות החיים הוא דווקא היכולת שלי להועיל לזולתי.

ככל שאני מרגישה שהועלתי והייתי נחוצה למישהו (ביעוץ, בהדרכה, בתשומת לב וכיו"ב) חוזרת ומתחזקת תחושת הערך שלי ותחושת השייכות.

 

לעומת זאת, ככל שהמוסכמות החברתיות מדירות אותי מהיכולת לעזור, לתרום מידיעותיי, מניסיוני, מדירות אותי מלהיות שותפה (מתוך התחשבות, לכאורה, בגילי המתקדם). דווקא כך נפגמת הרגשת הערך העצמי, תחושת השייכות ואיכות החיים. אם יש לכם באמת עניין לשפר את איכות החיים של מישהו, סיכמה לילי את הפרק הזה מניסיון חייה וזה נכון לאדם זקן, צעיר, או ילד בכל גיל, הזמינו אותו לעזור ככל יכולתו, להיות שותף, להיות תורם, ועל ידי כך להרגיש נחוץ, בעל ערך,  ושייך. זה מה שיבנה את איכות החיים שלו.   

 

אורה אילת היא חברת קיבוץ סער.


להיות שותף ולתרום בכל גיל. זה משפר את איכות החיים. צילום: דוד עינב

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב