חסר רכיב

בשבחי הבינה המלאכותית | אודי פלד

19/08/2023

 

הבינה המלאכותית נקיה מכל פוזיציה, לכן בחרתי להציג דווקא לה כמה שאלות הניצבות ברום חיינו

 

העת האחרונה מלאה במיוחד בשאלות ודילמות למכביר הצצות לפתחי חדשות לבקרים. אני קורא בעיתונים, מאזין לחדשות ולחילופי הצעקות ברדיו ובטלוויזיה, מתייעץ עם חברים... ולא מוצא תשובות.

 

לפתע הייתה לי הברקה. מדברים היום כה רבות בשבחי ה-AI – הבּינה המלאכותית (או בשם החיבה שנתתי לה – "בּינָה"), מדוע שלא אנסה. הבינה המלאכותית הרי אינה שבויית קואליציה-אופוזיציה, היא אינה עומדת לבחירות ב"פריימריז". איש אינו יכול לעשות לה "שיימינג" או להטיל עליה חרם. היא נקייה מכול פוזיציה – מדוע לא. אז ניסיתי. להלן אני מביא מספר שאלות אקטואליות שהצבתי בפני בינה ידידתי, ואת תשובותיה המושׂכּלות. 

 

אני: אמרי לי בינה, מה לדעתך עדיף היום לעם ישראל, מלחמת אחים אן מלחמה עם החיזבּאללה?

בינה: ללא ספק – מלחמה עם חיזבאללה. כולל מכת פתיחה בהפתעה. הבעיה העיקרית של העם היושב בציון היא שכבר מזמן לא עשיתם כאן איזו מלחמה טובה. זה ממש מפורר אתכם. תנו את מכת הפתיחה ומיד  תקום ממשלת אחדות לאומית, הטייסים יקפצו מיד לתוך קוק-פיט... ובא לציון גואל. וחוץ מזה – נקו את איום החיזבאללה ותוכלו להתפנות בראש נקי לטיפול שורש באיום האיראני – בלי איום מקביל מצפון.

 

אני: ומה עם ההרוגים... והפצועים... והנזק הכלכלי... ומה יגידו "אומות העולם"...

בינה: הרוגים לא חסרים לכם גם כך... מעל 400 בשנה רק מתאונות עבודה ודרכים. הנזק הכלכלי הנגרם היום בשל "מצב הביניים" נאמד ממילא במיליארדים... ואומות העולם, קרי: ארצות הברית... כן, יצקצקו... אבל אל דאגה, דווקא עכשיו, לפני הבחירות, תקבלו את הווטו הנדרש במועצת הביטחון.

 

אני: טוב נעבור לשאלה הבאה. שר האוצר עוצר 200 מיליון ש.ח. לרשויות הערביות בשל החשש שכסף זה  ילך למטרות לא חוקיות. מה דעתך?

בינה: שר האוצר טוען שגם כך הוא מעביר מיליארדים לרשויות הערביות. הפתרון הוא פשוט, את 200 המיליון המדוברים שיעביר בבּיטקוֹין (או ב"זוזים"), על-מנת להבחין אותם מהמיליארדים האחרים המועברים בשקלים חדשים. כך העבריינים ייקחו רק מהמיליארדים האחרים, ולא יגעו במאתיים מיליון.

 

אני: לא רוצה להטריד אותך, שאלה אחרונה להיום: מה לדעתך יקרה אם בּיבּי לא יקבל את פסיקת בג"ץ?

בינה: הסר דאגה מלבך. הוא יקבל כול פסיקה. הוא מתפלל (כן, תתפלא, גם ביבי מתפלל) שבג"ץ יוציא לו את הערמונים מהאש. הרווח שלו יהיה כפול... ואפילו משולש: א) סטירת לחי לשלל שרים ושרות בממשלתו (וגם חברות וחברים במפלגתו) אותם הוא מתעב אף יותר ממך – אבל אין לו ממשלה בלעדיהם.

ב) הגברת השנאה לבג"ץ בקרב ה"בּייס".

ג) הפגנת נאורות דמוקרטית בפני שליטי ואומות העולם.

 

אני: ושאלה באמת... באמת אחרונה. מה דעתך על כול החרמות המוטלים היום אצלנו על ידי כול-מיני סקטורים על בתי-עסק וסקטורים אחרים?

בינה: נראה לי שיש כאן בהחלט אלמנט של תחרות בלתי הוגנת. אתם מנצלים בצורה לא הוגנת את יתרון הביתיות שלכם. עדיף לכם שתנהגו כצדיקים שמלאכתם נעשית על-ידי אחרים, ותשאירו את החרמות ל-BDS שזו מלאכתם.

 

עד כאן. אני לא יודע אם בינה שכנעה אתכם. האמת... גם אני נשארתי עם קצת תהיות.


 

בינה מלאכותית. היתרון: חפה מכל פוזיציה (התמונה מוויקיפדיה)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב