חסר רכיב

רה-לוקיישן | אודי פלד

02/08/2023


 "עכשיו, עם המעבר אצלכם לדיקטטורה, כשהעניינים מתחילים להסתדר, אני שוקל לעשות רה-לוקיישן ולעלות מהונגריה לישראל", שח לי שכני היהודי במלון בכרתים

 

חזרתי ביום שישי (לפני כניסת השבת) משבוע של בילוי משפחתי באי כרתים. ישבתי לארוחת בוקר במלון – "הכול כלול". בשולחן הסמוך ישבו שני גברים לא צעירים ושוחחו ביניהם בשקט. מיד קלטתי את שפת האם – דהיינו, שפת אימי שנולדה במישְקוֹלְץ – הונגריה. אני אפילו יודע לומר בהונגרית מספר מילות מפתח חיוניות: "קישְלָיין" = ילדה/נערה, "סֵֶרֵטְלֵק" = אני אוהב אותך.

 

פניתי אליהם בנימוס והתפתחה שיחה. רובה באנגלית, אבל גם קצת עברית. התברר שמדובר בשני יהודים הונגרים, טייקונים, מקורבי השליט הכול-יכול, ויקטור אורבן. כן, הם אפילו יודעים מספר מילים בעברית ובהחלט מתעניינים ומעורים במה שקורה "אצלכם". זה היה בשבוע שעבר, בדיוק כאשר עניין ה"אי-סבירות" עלה להצבעה בכנסת. הם ראו הכול בסִי-אֵן-אֵן". התעניינו לדעת באיזה "אי" בדיוק מדובר, ואם שווה לנסוע לשם. הסברתי להם שלא מדובר ב"אי" – כמו כרתים או פַּאפּוֹס למשל – אלא ב"אי" מסוג אחר שבהחלט לא רצוי לבקר בו. אני לא בטוח שהצלחתי להסביר (ואני לא בטוח שאני בעצמי מבין בדיוק).

 

שאלתי אותם מה נשמע בהונגריה. הם סיפרו שלפני לא הרבה שנים היה "בלגן אחד גדול", אבל עכשיו, אחרי שוויקטור אורבן לקח את המושכות בידיים, יש סדר. הסבירו שהם גם תורמים לוויקטור ידידם לא מעט כספים, והוא בהחלט אדם הגון שיודע להכיר תודה. שאלתי אותם מה דעתם על הדמוקרטיה – בכול-זאת, הנה אנחנו פה, ביוון, המקום בו הגו את "ההמצאה" הזו. הם הסבירו לי שדמוקרטיה נולדה מתוך רצון של העצלנים והבטלנים לחלק את הרכוש שווה בין כולם, ושזה רעיון בהחלט גרוע. אחד ציטט את אריסטו שאמר שהשלטון צריך להיות בידי החכמים. השני ידע לצטט את צ'רצ'יל שכאשר נשאל מה דעתו על הדמוקרטיה אמר (ויש אומרים שמייחסים לו בטעות): "קח שיחה של חמש דקות עם המצביע הממוצע – ותבין בעצמך".

 

כשהגענו לקינוחים, התוודה אחד מהם שכבר שנים רבות מקננת במוחו המחשבה לעשות עליה. מה שקצת הרתיע אותו זו העובדה שיש "אצלכם" בישראל המון יהודים. "אתה מבין, עם הגויים קל לי לעשות עסקים," הסביר, "קל מאוד לסדר אותם, אבל אצלכם, עם כול-כך הרבה יהודים, אני חושש שיסדרו אותי". 

 

"אבל," התוודה בן שיחי, "בשבועות האחרונים, אני עוקב בדריכות אחרי כול הסיפור הזה של מהלכי ההפיכה המשטרית והמעבר לדיקטטורה, ועכשיו, כשהעניינים אצלכם מתחילים להסתדר, אני שוקל ברצינות לבצע רה-לוקיישן. לעלות מהונגריה לישראל."


 

רה-לוקיישן. זמן מתאים לעשות עליה מהונגריה (התמונה מתוך (Freepik)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב