חסר רכיב

הצעירים מקרטעים במאבק | דורון נדיב

27/07/2023


לצערי, דווקא חלק גדול מצעירי הקיבוצים לא התגייסו למערכה נגד ההפיכה המשטרית. זמן להצטרף למאבק

 

ממשלת הימין הקיצונית הכריזה מלחמה על צביונה של מדינה ישראל, כמדינה שחרטה על דגלה את יסודות הדמוקרטיה במגילת העצמאות בה נכתב בין היתר:  "מדינת ישראל תהא מושתתת על שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי דת, גזע ומין".

 

ההפיכה המשפטית והמשטרית שהיא חוד החנית של ממשלה זו, בנוסף לרעיונות נוספים של איתמר בן גביר, ובצלאל סמוטריץ', דרדרו את המדינה לכאוס. הממשלה החלה ביוזמות חקיקה שמטרתן הברורה הינה להסיר את האיזונים והבלמים שמציבים גבולות ליכולתה של הרשות המבצעת לפעול, ובפרט – להגביל את עצמאותו ואת יכולת הפיקוח של בית המשפט העליון.

 

מהלך זה של פגיעה ברורה ואנושה בדמוקרטיה הישראלית, בדומה למהלכים שבוצעו בפולין ובהונגריה, הובילו את מיטב אנשי החברה, האקדמיה, הכלכלה, הביטחון, התקשורת ועוד לצאת נגד מהלך זה.

 

 אבל מי שהיה הקטר שהוביל את המהלך הזה היו אזרחי מדינת ישראל שהתגייסו למערכה בשעה קשה זו כדי להציל את מדינת ישראל משלטון ממשלת הימין הקיצוני. אותם רבים שישבו בחיבוק ידיים בשנים עברו, הבינו עתה את גודל השעה. למרות הפגנות בלתי פוסקות ולחץ ציבורי אדיר, הן מבית והן מאומות העולם, ראש ממשלתנו הנאשם בפלילים, יחד עם חבריו אנשי הימין הקיצוני, העבירו בכנסת את ביטולה של עילת הסבירות.

 

למרות היום השחור הזה בתולדות המדינה, יש לזכור שני נושאים מרכזיים במאבק על דמותה של מדינת ישראל:

הראשון - שאלמלא המאבק הנחוש של אזרחי ישראל, ממשלת הימין הקיצונית היתה מעבירה מזמן את כל הצעותיה להפיכה המשטרית.

השני - שעל ארגוני המחאה להמשיך ביתר שאת במאבק, ולממש את איומיהם; המדובר באנשי המילואים, ארגוני הרופאים, המגזר העסקי וכד'.

המאבק הנחוש חייב להימשך למרות שהדרך עוד ארוכה, כדי לסכל את המשך ההפיכה המשטרית בטווח הקצר, וניצחון בבחירות הבאות בטווח הארוך.   


הקיבוץ והמהפכה המשטרית

גודל השעה, והמאבק על עתיד מדינתנו הוביל גם רבים מחברי וחברות קיבוצינו להתגייס ולהתייצב, כדי למחות ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית. אט אט חלחלה לתודעת אנשינו התוכנית של ממשלת הימין על מלא. אולם לצערי, דווקא חלק גדול מצעירי הקיבוצים לא התגייסו למערכה. אני תקווה שמצב זה ישתנה ועל הקיבוצים לרתום אותם ע"י שיח וסיג בנושא.

 

כדי לחבור למאבק על דמות המדינה יש להקים בקיבוצים צוותי משימה פוליטיים, בדומה לוועדות הפוליטיות שהיו בהם בעבר, אשר ירכזו ויארגנו את הפעילות בקיבוץ, ויתחברו לגופים האזוריים והארציים הנאבקים.

 

הזמנים השתנו במדינת ישראל ומאבקים רבים נכונו לנו בחודשים הקרובים, ובשנים הבאות. ההפיכה המשפטית והמשטרית העירה אותנו מהמקום החמים בו היינו מצויים. הבה לא נחזור לשם, אלא נראה במחאה גם הזדמנות כדי לחבור לכוחות הפועלים בשטח ומתארגנים מול ממשלת הימין הקיצונית, הנחושה מתמיד לקדם את ההפיכה המשפטית.


 

קיבוצניקים מוחים השבוע בעמק. הצעירים לא נלהבים (צילום: דוד עינב)

 

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

קיבוץ רוחמה

גיורא ברעם | 1/8/2023

מאמר מיותר חסר ערך שאינו משקף את המציאות בקיבוצים. הפוך. זאת הזדמנות נפלאה לרתום את חברי הקיבוצים למעורבות חברתית משום שמעולם לא הייתה התעוררות כזאת בדור הצעיר והפחות צעיר.

הצעירים מצטרפים למחאות

יונה פריטל | 27/7/2023

אצלנו בקיבוץ ובאיזור, להפתעתי, הרבה מאד צעירים שותפים להפגנות, מארגנים קבוצות ווטסאפ ומעודדים חברים להשתתף. בניגוד להפגנות בלפור ובניגוד לתרדמת הכללית לפני הבחירות, רואים שינוי משמעותי בתגובות של הצעירים. באמת " נפל להם האסימון". יחד עם זאת אני מסכימה איתך שצריך לכוון ולחזק את המעורבות הזאת לחשיבה והתארגנות פוליטית. לצערנו, מטה התנועה חיסל את המחלקות הפוליטיות ולא נראה לי שמתקיימת היום פעילות פוליטית משמעותית במבנה החדש של המחלקה הפוליטית.

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב