חסר רכיב

אם לא תרצו, אז לא צריך | דודו פלמה

24/07/2023


"אני שואף להגיע להסכמה רחבה. אבל היד שהושטנו נותרה באוויר..." מי שמאמין לנתניהו, שיושיט יד

1. אם תרצו אין זו אגדה... ואילו אם לא תרצו, הרי כל אשר סיפרתי לכם אגדה הוא, ואגדה יוסיף להיות. כותב בנימין זאב הרצל משני קצות ספרו 'אלטנוילנד'.

2. ראש ממשלת הביעותים נתניהו בדברים שנשא לפני כמה ימים: "אני רוצה להרגיע אתכם הערב, ישראל תישאר דמוקרטית, ליברלית, שוויונית. אבל שוויונית באמת. בלי אנשים שהם מעל החוק. שיכולים לחסום אמבולנסים ולחסום רכבות... הסרבנות מאיימת על הדמוקרטיה. כשגורמים בצבא מנסים לאיים על הממשלה זה פוגע בדמוקרטיה. אם הם מצליחים - זה קץ הדמוקרטיה... יש מי שרוצה להפיל את הממשלה בלי שום קשר לרפורמה. אני שואף להגיע להסכמה רחבה. אבל היד שהושטנו נותרה באוויר..." מי שמאמין לו שיושיט יד.

3. יתכן שיהיו כאן כמה אנשים שיסכימו עם דברי הבלע הללו. אבל מה שמדהים בכל פעם מחדש זה לגלות עד כמה כוח העל של האדם הנכלולי הזה הוא לשקר לאין קץ. הוא משקר כאילו כפאו שד. אפילו שותפו לקואליציה בצלאל סמוטריץ' כינה אותו 'שקרן בן שקרן'. מקורותינו מורים לנו: מדבר שקר תרחק! ומדובר שקר מה?

4. שמתי את הקריקטורה הזאת כבר כמה פעמים ובכל פעם שאני שם אותה, היא, מה לעשות, רק נעשית עוד יותר נכונה. היום יותר נכונה מאתמול. מחר יותר נכונה מהיום. מרפסת מול מרפסת. מרפסת של חוזה המדינה, מול מרפסתו של מי שעומד בראשה והוציא עליה חוזה...


תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב