חסר רכיב

לו היתה לי סביטולינה | קרני עם עד

13/07/2023

אלינה סביטולינה נשמע כמו רומן של טולסטוי, אבל מדובר בטניסאית יהודייה מאוקראינה, שהעפילה השבוע לחצי גמר טורניר וימבלדון , בגברה על המדורגת הראשונה בעולם

 

באמצע הקיץ הלוהט והמיוזע הזה, בין היאוש הגדול למחאה מעוררת התקווה, חוויתי אסקפיזם מושלם. לצד הכייסים הקטנים נוטפי הארטיק שנהוג לכנותם נכדים, ובעיצומו של משבר כלכלי- בטחוני –חברתי, חשתי בהתרגשות מזככת. לפני שכל חיינו נהפכים על פיהם ואנחנו מועדים להפוך מדמוקרטיה לדיקטטורה - היתה לנו הארה. שתי מילים שעשו את ההבדל בין רע מאוד לטוב ואפילו למצוין - אלינה סביטולינה.  

 

אלינה סביטולינה נשמע כמו רומן אהבה של טולסטוי או קדושה נוצרייה אבל לא כך היא. מדובר בטניסאית יהודייה מאוקראינה, בת לפעילי הקהילה בחרקוב, שהעפילה השבוע לחצי גמר טורניר וימבלדון (הגמר בשבת) לאחר שגברה על המדורגת הראשונה בעולם - איגה שוויונטק מפולין. את זה עשתה אלינה תשעה חדשים אחר לידת בתה הבכורה, מנישואיה לטניסאי הצרפתי גאל מונפיס, ובתום תקופת היעדרות ארוכה עקב פציעה והריון. הצעירה בהירת השיער ודקת הגזרה כמעט והעניקה לישראל  תהילת עולם לו התחרתה תחת דגל ישראל; שהרי גם מאמנה הראשון היה ישראלי מחבר העמים שירד מהארץ, אבל התנאים של ארץ הולדתה קסמו לה (ולהוריה) יותר. 

 

הנקודה היהודית שמתרוצצת על כר הדשא הלונדוני ומביאה כבוד לעם היושב בציון, כמו לעם הנאבק על קיומו מול הדב הרוסי, לא היתה מעודה קוטלת קנים. בשנת 2017 דורגה במקום השלישי בעולם בין הטניסאיות המובילות , זכתה במדליית ארד בטוקיו 2020, באליפות צרפת הפתוחה הגיעה ארבע פעמים לרבע הגמר, באליפות אוסטרליה הפתוחה פעמיים, ובאליפות  וימבלדון 2019  - לחצי הגמר. בשנת 2017 זכתה שלוש פעמים בטורנירים נחשבים (דובאי, איטליה, קנדה) והדיחה באולימפיאדת ריו את הגדולה מכולן - סרינה ויליאמס. מי היה מאמין שהעם היהודי שלא מצטיין דווקא בספורט תחרותי יוציא מתוכו יהלום מלוטש כסביטולינה.

 

אלינה לא מצטיינת בגובה רב (1.74) ולא במאסת שרירים או בחבטות אדירות. נראה שהמח היהודי שלה והאמביציה הבלתי נגמרת מחפים על חסרונות אלה. מרחפת כפרפר ועוקצת כטיל אוקראיני היא מכניעה את כל מי שבאה לכלותה ועוד יותר מכך כשמדובר בטניסאית רוסיה או בלארוסית. במלחמה כמו במלחמה, ואפילו לחיצת יד ג'נטלמנית בסוף משחק היא נמנעת מלהעניק ליריבותיה מחבר העמים.

 

הקיץ הזה יהיה מושלם אם אלינה, אלינה סביטולינה, תנצח בחצי הגמר ותעשה זאת גם בגמר - דבר הנראה בשלב זה חסר סיכוי. באם הטניסאית שהיא גם רעיה ואם טרייה וגם יפהפייה הורסת תיקח את אליפות וימבלדון, אדע שלא הכל אבוד ודוד עדיין כאן כדי לנצח את גוליית, או את ביבי.

 

אלינה סביטולינה. יהיה מושלם אם תזכה בווימבלדון (התמונה מעמוד הפייסבוק)


תגובות לדף זה
תגובה חדשה

תקווה

ירון רז | 13/7/2023

קרני יקר. איזה כיף לקרוא מאמר שלך. כמו לחזור לימים הימים של פעם במצובה. כרגיל אתה מביא תקווה, גם אם קטנה, אבל תקווה. נעמת לי

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב