חסר רכיב

פ-תוח. סיכום כהונה במילה אחת | תמר בן יוסף

13/07/2023

נתניהו פתח את ישראל במידה ובאופן מופרזים, שלא נראים בשום מקום אחר. אין מדינה פתוחה ליבוא ולהשקעות זרות כישראל

 

אם נרצה לסכם את כהונת נתניהו במילה אחת, תהא זאת המילה פתו-ח. הכל פתו-ח, ביטחון, מדיניות,

כלכלה. נתניהו הוא ה-שבוי של הגלובליזציה. הוא אחד המנהיגים העולמיים שלוקחים את הגלובליזציה ברצינות הכי רבה.

 

נתבונן רגע ביחסינו עם איראן. נתניהו השתית אותם על מאבקו בגרעין האיראני. האם איראן הייתה מפעילה גרעין כאן, למרות מאמציו? ספק רב, בהתחשב בצפיפות ובהיעדר גבולות ברורים בינינו לבין שכנינו. אז בשביל מה הייתה, ועדיין ישנה, המלחמה הזו בגרעין האיראני? לי לא ברור, תשאלו את נתניהו

.

גם במלחמתו הלא-גרעינית, נתניהו התגרה באיראנים בכל רגע. הם לא הגיבו בגלוי. ראוי לזכור מה שנתניהו שכח: איראן היא אימפריה כבר מימי כורש: אמצע המאה הששית לפני הספירה. היא אמנם נכבשה בתקופות מסוימות, אך מעולם לא זזה ממקומה. היא מדינה ענקית בשטחה, ובהיקף אוכלוסייתה (87 מיליון נפש).

 

על כן, כמו גדולים, האיראנים מחייכים, ומגיבים בשוויון נפש על התגרויות.  וכך איראן, בכל תקופת ההקנטות של נתניהו, הקיפה את ישראל בנשק משוכלל ובהכשרה צבאית. היא חימשה את סוריה, לבנון, עזה, וכנראה חלקית גם את השטחים. כעת, ישראל הפתוחה והלוחמת ההרואית באטום, מאוימת בכל גבולותיה. מספיק לקרוא מה שכמה מהפרשנים הביטחוניים הבכירים של ישראל כותבים. זה מה שיצא מחלומו (הזייתו) של נתניהו על פתיחות מדינית ופוליטית.

 

לא רק צבא ופוליטיקה, נתניהו הוא גם חסיד גדול של הגלובליזציה הכלכלית. איזו שאלה, המילה גלובליזציה מופיעה בכל המגזינים הכלכליים האמריקאיים. על כן הוא פתח את ישראל במידה ובאופן מופרזים, שלא נראים בשום מקום אחר. אין מדינה פתוחה ליבוא ולהשקעות זרות כישראל. בוודאי לא ארה"ב, ההולכת ונסגרת מאז ימי דונלד טרמפ. שיא האבסורד הוא פתיחתה של ישראל לסינים, עוד אימפריה קטנה, אתם יודעים. אז מכרו את תנובה לסינים, וגם הם כמו האיראנים לא מדברים, רק מחייכים לעצמם בשקט ועושים מה שהם רוצים. מכרו לסינים גם את נמל חיפה.

 

מה, נתניהו לא קרא על אסטרטגיית 'החגורה והדרך' – האסטרטגיה הסינית להשתלטות על העולם? טוב, הוא קרא ואולי לא הבין, או שלא אכפת לו. כך ישראל נתונה במידה משמעותית לשליטה כלכלית סינית. זה מטורף, אין מילה אחרת לתיאור המצב. מדינה קטנה, המפקירה את אחת מחברותיה הגדולות והמשמעותיות לשליטה סינית.

 

ובכן, בדיעבד, נתניהו החליש את ישראל, למרות כל דיבוריו על כוח. הוא הקיף את המדינה בכוחות איראניים, שהפכו להיות מאיימים. מכר שניים, ואולי אף יותר מנכסיה המשמעותיים לסינים. והכל בשם מילה אחת: פתו-ח. מילת קוד של גלובליזציה, שלא אומרת דבר חוץ מפתו-ח.

 

 

ישראל נתונה במידה משמעותית לשליטה כלכלית סינית (הצילום מוויקיפדיה)


תגובות לדף זה
תגובה חדשה

עדיין אין תגובות לדף זה.
מוזמנים להגיב!

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב