חסר רכיב

חקיקה פרסונלית, לא בבית ספרנו | עזרא דלומי

27/06/2023

הבקשה ממזכירות התנועה להוביל דיון על חקיקה פרסונלית, כדי לאפשר לחבר שאיננו עומד בתנאי התקנון להתמודד על תפקיד המזכ"ל, היתה קשה לעיכול גם לפורום הצייתני הזה. באופן תקדימי, המזכ"ל ניר מאיר נחל תבוסה 

 

ביום ראשון (25.6) קיימה מזכירות התנועה הקיבוצית דיון ארוך, מקיף וסוער בעקבות פנייה של מספר קיבוצים שביקשו לשנות הסעיף בנוהל בחירת מזכ"ל התנועה הקיבוצית, המגביל את התמודדותו של מי שטרם מלאו חמש שנים לחברותו בקיבוץ. לטענתם של המבקשים, תנאי כזה אינו מתאים יותר ומהווה חסם מיותר בפני חברים חדשים המבקשים להתמודד בבחירות.

בסיום הדיון אושר ברוב דחוק הנוסח "השאלות הכלולות בפני המזכירות חשובות וראויות לדיון והתייחסות. עם זאת המזכירות אינה רואה עצמה כגוף הראוי להוביל דיון מעין זה בעת הזו ומשכך: המזכירות דוחה את הבקשה לדון ולגבש הצעה לתיקון תקנון שתובא בפני מועצת התנועה". משמעות ההחלטה היא כי מתמודד אשר לו פחות מחמש שנות חברות בקיבוץ, יידרש לשכנע לפחות 10% מקיבוצי התנועה (26) להגיש דרישה לכינוס המועצה בכדי שתקיים דיון בנושא שינוי התקנון. גם אם תכונס המועצה, יידרשו במקרה כזה נוכחותם של לפחות שני שלישים מצירי המועצה (קוורום) לצורך הצבעה על השינוי ורוב מיוחס (75%) שתומך בו, בכדי להביא לתיקון התקנון כמבוקש.


ניר מאיר. תבוסה בסלון של הבית (מתוך עמוד הפייסבוק)

עד כאן תקציר הודעת דובר התנועה. מכאן דברי שלי:
ההחלטה הזאת של מזכירות התנועה הגם שהתקבלה ברוב דחוק (10:9), היא תבוסה לניר מאיר, שלא ידע סירובים בפורום הזה. הפורום הביתי שהוא שולט בו ללא מיצרים, לא נעתר לו. ניר ספג הפסדים בפורומים יותר רחבים, בעיקר כשזה חרג מההנהלות אל הקלפיות בקיבוצים, אבל פה זה קרה במגרש הבית. בסלון ליד הטלוויזיה. אולי נשבר איזה מחסום פחד.

ההצעה לחוקק חקיקה פרסונלית עבור רם שפע, כדי לאפשר לו להתמודד על תפקיד המזכ"ל למרות היותו חבר קיבוץ פחות משנתיים, הייתה החטא הקדמון. חרף כל ההכחשות, הבקשה לחתום על פניה למזכירות התנועה לקדם שינוי בתקנון, יצאה ממטה התנועה אל הקיבוצים ולא ההפך. זה נעשה כמעט בחשאי.

הפעילות המחתרתית הזו לא הייתה נודעת אלמלא מישהו הדליף לי את המסמך שחתמה עליו היו"ר של קיבוצי. המהלך נעשה באופן כל כך מגושם, כל כך לא ישר, עד שאי אפשר היה שלא להבחין בפרסה. זה מעלה ריח כל כך רע, עד שעשרה חברי מזכירות לא יכלו לעמוד בו; תשעה – כן.

***
לבסוף, קצת נוסטלגיה עם מוסר השכל: באוקטובר 2022 כתבתי לניר מאיר מכתב שאביא כאן את סופו. הוא קשור בשערורייה אחרת – גניזת כתבה כשרה שלי, אירוע צורב בפני עצמו, שגם בעטיו אתם קוראים את הדברים הללו באתר העצמאי הזה.

וכך כתבתי לניר: "הייתי אקונום (1975-1978) כשאתה (ניר) היית בשנת שירות בגרעין עודד בשלומי. נהגתם לבוא אלי לאקונומיה לקחת אספקה שבועית. נחשבתי לאקונום "חסכן". שחטנו הרבה הודים פגומים לצריכה עצמית, קניתי ירקות בכפרים, עודפי שימורים ישר מהמפעלים, הייתי מתחת ל"יום כלכלה". לקראת סיום תפקידי, "פתחתי ברזים": הרבה "מנות טובות", סטייקים ועוד צ'ופרים. בזבזתי את כל העודפים. מה שזוכרים היום מתקופתי כאקונום זה את "הסטייקים של דלומי". הקמצנות נשכחה.

אני כותב זאת בהתייחס לשנה האחרונה שלך בתפקיד. הנוקשות שלך לא עשתה טוב - לא לך ולא למטה התנועה. לא ארחיב בכך. עכשיו, כשאביב לשם, [הדובר החדש] מגיע, אולי תתחיל לעשות קצת על האש, תפתח שורות, תתפייס עם יריבים. תשחרר. כך יזכרו גם לך את "הסטייקים של ניר" וישכחו את כל השאר.

מחטף החקיקה הפרסונלית שנפסלה מלמד שעצתי היתה לריק. ניר מאיר לא יוותר על שום מוטת שליטה. כלום למי שלא משלו. מה שיזכרו לו הסועדים זה את הגרוגרות.


תגובות לדף זה
תגובה חדשה

רק לא המשך

אורלי עצובה | 5/7/2023

טלי כל מילה בול

התנהלות מגעילה ודוחה

זמי בן חורין | 27/6/2023

מי בכלל צריך את משרד האינטרסים הזה? על תככנותו, מזימותיו. מגעיל

רק לא מועמד ראוי..

טלי | 27/6/2023

מזל שהצילו אותנו ממועמד ראוי כמו רם שפע בעבור הכזבן ליאור שמחה שיודע לדבר בעיקר ולא לעשות דבר. עם כל הכאב למקורביו- בכר ונראה שגם אתה דלומי מנהל עבורו קמפיין. דם חדש לא יעזור במוסד מיושן. ניר מאיר לא פייבוריט אבל מגן על חברי הקיבוצים יותר ממה ששמחה אי פעם יוכל. ואני חרדה מהיום בו הפופוליסט הזה שאחריות היא ממנו והלאה יהיה אמון עלינו. שכם לו אגב אין ממש נביון ניהולי למעט כתבה מלמיאה על משק חלב מוטה מלכתחילה. אלוהים עזור לנו

רוחמה

גיורא ברעם | 27/6/2023

הבעיה אינה ב10 שהצביעו. הבעיה בתשע שתמכו בחקיקה פרסונלית. בכך שידעו שהמכתבים מהקיבוצים מוזמנים. שהמעשה הוא מכוער. במידה ויורשה לי תשעת חברי המזכירות חיבים להגיש את התפטרותם מידית.

ברווז צולע שנצלה על האש

אסף קושט | 27/6/2023

הגיע הזמן שאפרוחי מטה התק"צ יעטו נוצות ויעיזו לנקר....חבל שרק שהברווז כבר צולע ועוד מעט יעלה על השיפוד.....רק בשורות טובות.

כלורינציה

עוזי סרבי | 27/6/2023

המקורות שלך והבהירות, משזפות ומאירות פרטים שלולא היית דבק בהם, לא היינו יודעים שגם בסביבה שלנו יש מרעילי בארות מים זכים וחשוב מכך, ישנם גם שומרי סף. יישר כח!

תיזכר הגרגרנות

דודו פלמה | 27/6/2023

נדמה לי שמה שיזכרו לו זאת תהיה יותר הגרגרנות מהגרוגרות. אבל מה אני יודע, אף פעם לא הייתי אקונום 😇v6r

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב