חסר רכיב

הקיבוץ והאח הגדול | קרני עם עד

01/06/2023

היותם של הקיבוצניקים נתינים של "אח גדול" מטאפורי – מזכיר, סדרן עבודה, או מנהל קהילה – פוסלת אותם מלהשתתף בתוכנית האח הגדול

 

16 עונות לתוכנית הריאליטי "האח הגדול" וגם הפעם (אם מקורותיי לא הטעוני) אין ולו קיבוצניק אחד או בת קיבוץ לרפואה. בעונה ששודרה בשנת 2012 היה לנו את איתם ישראלי, בן עוזב מקיבוץ חורשים, אבל הליהוק שלו הסתמך יותר על העיוורון המתקדם בו לקה ופחות בשל מוצאו התנועתי. ב-2016 היה זה ברק אדרי, "שילוב קטלני" של חוזר בתשובה וגיי, שהגיע בגיל 16 לקיבוץ צרעה. זה בערך הכל. מדי פעם עלה קמפיין לרשתות החברתיות בדרישה לשלב קיבוצניק בתוכנית. בשנת 2008 אפילו הוקמה קבוצה בפייסבוק להרצת בן/בת משק לתוכנית, אך לשווא.

 

ניסיתי להיכנס למוחו הקודח של המלהק לבית המרושת במצלמות, ולא התקשיתי לרדת לסוף דעתו.  בית האח מעמיד במבחן את אלו שלא הורגלו לינה משותפת, לחדר אוכל ציבורי, למשחקי חברה מאתגרים, ולתקציב שמאפשר רק קופסא של טונה וחפיסת נובלס בשבוע. הקיבוצניקים, מעצם היותם נתינים נרצעים ל"אח גדול" מטאפורי (מנהל קהילה, מזכיר, גזבר, סדרן עבודה ורכב) מגיעים מוכנים לאתגר הקהילתי בנווה אילן ולא הם ייקלעו למשברים נפשיים או פיזיים שרק יגדילו את הרייטינג של התוכנית המשודרת 24/7.

 

את המשימות יעברו בנקל, כאילו היו גיבושים ליחידה מובחרת. בחדר השינה המשותף יוכלו להיזכר בערגה בעברם הילדי או הנערי (אם גילם מעל  40), או להתרפק על זיכרונות אמא-אבא שלא הכירו לינה יחידנית עד לאחר השחרור מהצבא. במטבח של הבית יחושו בני הקיבוץ כאילו קיבלו תורנויות בישול, חיסול, הגשה, או שטיפת  כלים. בבריכה שבחצר הבית יספרו על המתנדבות והמתנדבים שטבלו במים בעירום קדוש, ובמקום להיות מוזמנים לבירור אצל מזכיר הקיבוץ בגין פגיעה בנהלי הבית (הקיבוצי) ייכנסו לחדר האח ויבטיחו לשמור על משמעת ותקנון.

 

בגלל כל הנסיבות המפורטות מעלה יעדיפו מלהקי הבית את החרדית שיצאה בשאלה ונכנסה לארון כדי לצאת ממנו בתשובה. את הגברבר השרמנטי שהפיל ברשתו (או על מיטתו) את בנות העיר הגדולה ומבקש לעשות "תיקון" ולמצוא את האחת; את האמא והבת שלא חדלות לריב על הגבר הגרוש, ואת המאותגר חברתית ושכלית שיהיה מועמד להדחה ולבסוף יגיע לגמר הנכסף.

 

בני הקיבוץ וחבריו ייאלצו להסתפק בריאליטי דוגמת "המרוץ למיליון" (משאת נפש של כל מי שנסמך על תקציב דיפרנציאלי ומס קהילה); "משחקי השף" ( עם עבר של קלופס ואורז שרוף); "הכוכב הבא" (שורת סולו במקהלת החג) ועוד תוכניות שלא מציבות אותם מעל המשתתפים שמגיעים מהמגזרים והמגדרים האחרים.

 

"האח הגדול". בני הקיבוץ יסתפקו ב"לרוץ למיליון" (צילום מסך מתוך התוכנית)

תגובות לדף זה
תגובה חדשה

תודה תחיה

קרני | 6/6/2023

כוחנו באחדותנו. ומה על הגיגייך?

צודק, קרני

תחיה | 6/6/2023

ממש כך.
קלעת בול, וכרגיל היטבת להתנסח

דפים לוח אלקטרוני

נמצאו 0 תוצאות
הוספת דף
חסר רכיב