תגובות
  הוספה

  מייל המגיב כותרת פעולות  
david6drori@gmail.com האבחנה המוטעית של דני גוטוויין, גרמה לעבודה להעלם
דוד דרורי
18/07/2023 00:30
תגובת פרופסור גוטוויין, מייצגת עמדה ושפה שאינן רואות את כל התמונה ומצטמצמת בראיית המעמדות הכלכליים. האדם הוא יצור מורכב יותר מהתפיסה הפשטנית של חלק מהמלומדים הרואים הולכים הולכים בתלם המרכסיסם כמו שנראה לכאורה לגבי גוטויין. גוטויין לא מגלה את אמריקה שקהל היעד החשוב ביותר הוא קהל מצביעי הליכוד. בני גנץ והמחנה הממלכתי הקדימו אותו בכך, והם גם מבינים, שלא כמוהו, שצריך לדבר אל מצביעי הליכוד בשפה שהם מבינים. כנראה שהליכוד ונתניהו לא טפשים ויודעים על איזה נימים לפרוט כשהם פונים לשכבות החלשות בחברה. יד מה ללמוד מהם בעניין  
ishamgadi@gmail.com טעות בכיוון דני גוטווין
גדי איש עם
16/07/2023 18:44
נכון שהשמאל בישראל התבסס, ומתבסס על שכבות הביניים והשכבות המבוססות כלכלית. אבל ממש לא נכון שהשמאל חושש לחתור לסוציאל-דמוקרטיה וליותר שוויון כלכלי "בגלל שאינו רוצה לוותר על יתרונו הכלכלי-חברתי". ממש להיפך, למשל מפלגת העבודה, שהעדיפה להדגיש את בעיית הקיטוב הכלכלי, ובכל זאת כמעט נעלמה. השכבות הנמוכות כלכלית בישראל תומכות בליכוד ובימין בניגוד לאינטרס הכלכלי שלהם, בגלל שהימין מבטא את תחושת הקיפוח העדתי שלהם, ומתחבר אל הזהות הלאומנית-דתית שלהם. זה מצב קלאסי למהפך למשטר פשיסטי-לאומני. המלכוד של מתנגדי ההפיכה החוקתית הוא שהאיום על הדמוקרטיה בישראל מגיע מהאגף הלאומני ומהאגף הדתי-קלריקלי. ומרבית התומכים בשני אגפים אנטי דמוקרטיים אלה הם דווקא מהשכבות הכלכליות הנמוכות. דני גוטווין, לחבר אלינו את התומכים האלה במהפכה החוקתית על-ידי הבטחת רווחה כלכלית זה כמו (בהפוך, כמובן) להגיע להסכמה עם הפלשתינים על-ידי הבטחת רווחה כלכלית.
 
yanchoo30@gmail.com פרופ' גוטווין, טועה!
יניב בן חנן
12/07/2023 12:46
הטעות של דני גוטווין. נעוצה בפרדיגמה שבה הוא שבוי. הבחירות בישראל, נקבעות על פי - "זהות", ולא על מעמד חברתי - כלכלי. לכן, מצביעי ומצביעות הליכוד מגיעים.ות מכל קשת המעמדות החברתיים - כלכליים. כי ההצבעה שלום תלויה ב - "זהות" שלהם! כאשר הליכוד ונתניהו - הם אלא שאיתם.ן הם.ן מזהים.ות במידה הרבה ביותר.  
yanchoo30@gmail.com לא מסכים עם זה.
יניב בן חנן
11/07/2023 17:29
לא מסכים עם זה.  
zamibc@gmail.com על דני גוטווין לחשב מסלול מחדש.
זמי בן חורין
10/07/2023 20:34

 
cooperamiram@gmail.com הטרגדיה של הפריפריה
עמירם קופר
10/07/2023 20:11
הפריפריה הגאוגרפית בישראל מאוכלסת בקיבוצים הקשורים היסטורית לשמאל במושבים שקמו אחר קום המדינה שחלק מאוכלוסיתם התקשר רגשית לליכוד ולמפדל בתושבי ערי פיתוח שמחמת תחושות קיפוח בעבר וסנטימנט לאומני אגרסיבי קשורים לימין קשה מאד לשכנע את האוכלוסיה הימנית לתמוך בסוציאל דמוקרטיה נוסח סקנדינביה כפתרון למלחמה בעוני וצמצום אי השוויון קשה לא פחות לשחרר אותם מהסנטימנט הלאומני סף גזעני.  
rozenim@gmail.com המילה החסרה
משה רוזן, קיבוץ ניר יצחק
10/07/2023 09:35
מסכים עם דני: שעה לפנות לפריפריה... וגם, אולי בעיקר, להשלים עם העובדה שאין דמוקרטיה עם כיבוש.